جدول فضای مجازی

10.22081/poopak.2018.65572

جدول فضای مجازی


جدول فضای مجازی

طراح: حسین کریمشاهی‌بیدگلی

راهنمایی:

برای حل این جدول، ابتدا متن را بخوانید. سپس کلمه‌های رنگی را در جدول پیدا کنید و روی آن‌ها خط بکشید. در پایان، تعدادی حروف خط‌نخورده باقی می‌ماند که از پشت سر هم قرار دادن آن‌ها، به رمز جدول که از زبان همه‌ی ماست، دست خواهید یافت.

فضای مجازی

فضای مجازی، همین‌طور که از نامش پیداست، فضای واقعی و حقیقی نیست؛ یعنی دنیایی است که نمی‌توان صددرصد به آن اعتماد کرد. امروزه فضای مجازی آن‌قدر در زندگی ما تأثیر دارد که نمی‌توان از آن جدا شد. شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام جزء پرکاربردترین‌ها هستند. بیش‌تر افراد جامعه از جمله کودکان، دوست دارند بیش‌تر وقت خودشان را در این فضاها بگذرانند.

نکته‌ی مهم این است که زمان، مکان و محتوای استفاده از فضای مجازی را مدیریت کنیم. شما کودکان، اگر بدانید که استفاده از بسیاری از تکنولوژی‌های روز دنیا، در کنار همه‌ی سودرسانی‌ها، چه ضررهایی هم به همراه دارد، حتماً با دقت و وسواس بیش‌تری از آن‌ها استفاده خواهید کرد. مانند استفاده‌ی فراوان از تلفن همراه که خطرات گوناگون دارد.

گاهی در همین فضای مجازی، اطلاعاتی در اختیار کاربران قرار می‌دهند و ذهن آن‌ها را از موضوعات و نمونه‌های خوب، به الگوهای نامناسب هدایت می‌کنند. مثلاً خریدن اسباب‌بازی‌های خارجی که در رنگ و شکل‌های فریبنده، بیش‌تر از اسباب‌بازی‌های ایرانی برای کودکان در فضای مجازی تبلیغ می‌شود. این در حالی است که اسباب‌بازی‌های ایرانی با الگوهای بومی و اسلامی، قابل مقایسه با نمونه‌ی خارجی نیست.

دانستن خوبی‌ها و بدی‌های فضای مجازی، یک وظیفه است. ما می‌توانیم با مدیریت صحیح، در حالی که در یک خانواده همه از آن به خوبی استفاده می‌کنیم، از داشتن این فناوری پیشرفته‌ی دنیا در کنار یک‌دیگر، لذت بیش‌تری ببریم. پس لازم است برای استفاده، از معلم‌های خوب‌تان و هم‌چنین پدر و مادر و بزرگ‌ترهای‌تان کمک بگیرید و بدون آن‌ها، وارد این فضاها نشوید.

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1

م

ن

م

ا

ر

گ

ل

ت

خ

2

ی

ا

ن

ا

ه

ی

ب

و

خ

3

م

ه

م

ر

ا

ه

ث

و

ا

4

ا

د

ب

س

ا

ن

م

ا

ن

5

ل

ک

و

د

ک

ا

ن

ی

ت

6

س

ه

ا

ا

م

ر

ا

ر

ا

7

ا

د

و

س

ق

ت

د

ا

ی

8

ا

د

ا

م

ت

ع

ا

ن

ن

9

م

ک

ا

ن

ر

م

ی

ی

د

 

CAPTCHA Image