من ماه فروردین هستم

من ماه فروردین هستم


من ماه فروردین هستم

روزهای نو

سمیه سلیمی

یکم فروردین، آغاز سال نو، عید نوروز

یازدهم فروردین، ولادت حضرت فاطمه (س)، تولد امام خمینی(ره) و روز مادر.

دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی

سیزدهم فروردین، روز طبیعت

بیست‌ویکم فروردین، ولادت امام محمدباقر(ع)

بیست‌وسوم فروردین، شهادت امام هادی(ع)

بیست‌وچهارم فروردین، روز بزرگ‌داشت عطار نیشابوری

بیست‌ونهم فروردین، روز ارتش

سی‌ام فروردین، ولادت امام جواد(ع)

فرشته‌ها دوباره به زمین آمده بودند تا سلام و پیام تبریک خدا را به پیامبرش برسانند. اتفاق خوبی در راه بود! کوثر نبی می‌خواست متولد شود. چهار بانوی بهشتی برای استقبال در مدینه بودند.

مدینه و خانه‌ی پیامبر(ص) با تمام وجود منتظر بودند. در، دیوارها، پنجره‌ها و... همه لحظه‌شماری می‌کردند تا با آمدن ریحانه‌ی بهشتی، جانی دوباره بگیرند.

وقتی که آمدی، زمین به سومین آرزوی خود رسید؛ چون زمین همیشه آرزو داشت مانند آسمان خورشید، ماه و ستاره داشته باشد که با آمدن پدرت، پیامبر(ص) به خورشیدش و همسرت، حضرت علی(ع) به ماهش رسیده بود و حالا با تولد تو، ای مادر حسن(ع) و حسین(ع) به ستاره‌اش رسید؛ همان ستاره‌ی زیبایی که بعد از آن، یازده ستاره‌ی درخشان دیگر متولد شدند.

من یک صندوق هستم. صندوقی که درون آن رأی جمع می‌شود. هر صندوقی شماره‌ای دارد و شماره‌ی من صندوق 110 است. یکی از افتخاراتی که دارم، این است که در روز دوازدهم فروردین 1358 که روز همه‌پرسی جمهوری اسلامی بود، امام خمینی(ره)، رهبر انقلاب اسلامی رأی خود را درون من انداختند. در آن روز، مردم ایران به پای صندوق‌های رأی رفتند و به جمهوری اسلامی رأی آری دادند.

هر کس با خانواده‌اش خوش‌رفتار باشد، بر عمرش افزوده می‌شود.

امام باقر(ع)

هر کس کار زشتی را تحسین کند، در گناه آن شریک است.

امام جواد(ع)

نادان، اسیر زبان خویش است.

امام هادی(ع)

CAPTCHA Image