بچه ها خبر (ص 40 و 41)

بچه ها خبر (ص 40 و 41)


بچه‌ها خبر!

جواد مهجور

تندترین طناب‌زن دنیا

یک پسربچه‌ی یازده‌ساله، توانست تنها در مدت سی ‌ثانیه، 108 بار طناب بزند.

حتماً تعجب کرده‌اید؟ بله؛ اما واقعیت دارد. سرعت پاهای این پسرک چینی، آن‌قدر زیاد بود که داوران نتوانستند آن‌ها را شمارش کنند و تنها با دیدن فیلم آهسته‌ی آن، موفق شدند بالا و پایین پریدن او را بشمارند!

عروسک‌های بختیاری

این‌ها عروسک‌هایی نمایشی هستند که در فصل‌های کوچه و جابه‌جایی، با بچه‌های روستایی سفر می‌کنند. اسم‌شان «بازبازک» است و به دست مادران و مادربزرگ‌ها و با وسایلی مثل چوب و پشم گوسفندان ساخته می‌شوند تا در سفر، همراه و هم‌بازی کودکان‌شان باشد. قرار است به زودی این عروسک‌های دستی و جالب در کشورمان ثبت ملی شوند.

کمک کودکانه به مسجد

یک پسر آمریکایی، پول‌های قلکش را برای کمک به تعمیرات یک مسجد هدیه داد! این کودک هفت‌ساله، پس از خرابی مسجدی در نزدیکی خانه‌ی‌شان، تمام پول پس‌اندازش را که قرار بود با آن یک اسباب‌بازی رایانه‌ای بخرد، به این مسجد کمک کرد. جالب این‌که مسئولان مسجد هم، پس از قبول هدیه‌ی او، آن اسباب‌بازی را برایش خریدند و یک نامه‌ی قدردانی، به او هدیه دادند.

دستکش‌های جادویی

به تازگی، دستکش‌های هوشمندی ساخته شده که می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد؛ مثل این‌که با آن می‌توانید به معلولان کمک کنید و یا موادی را که نمی‌توان با دست جابه‌جا کرد، حرکت دهید. این دستکش‌ها که با هم‌فکری یک گروه از دانشجویان کشورمان در دانشگاه کرمان ساخته شده، هم‌چنین می‌تواند در بازی‌های رایانه‌ای با شما هم‌بازی ‌شوند.

هدیه‌ی جالب

بچه‌های مسلمان حیدرآباد هند، با یک هدیه‌ی زیبا و مهربانانه به همسایه‌های مسیحی خود تبریک گفتند. آن‌ها با کشیدن نقاشی‌های قدیمی و گل‌های رنگی در محل زندگی مسیحیان، جشن تولد حضرت عیسی(ع) را به بچه‌های همسایه تبریک گفتند و باعث شادی آن‌ها شدند.

کمک به تحصیل

نهضت سوادآموزی اعلام کرد که به دانش‌آموزان بی‌سواد کمک مالی می‌کند. معاون نهضت می‌گوید: «هنوز 250 هزار نوجوان کم‌تر از پانزده سال در کشورمان، به دلیل مشکلات مالی و بی‌پولی، نمی‌توانند به مدرسه بروند»؛ اما حالا قرار است با یاری این نهضت و کمک‌های مردمی، آن‌ها به مدرسه بروند و به تحصیل‌شان ادامه دهند.

CAPTCHA Image