بچه ها خبر

بچه ها خبر


بچه‌ها خبر

جواد مهجور

فرمانده‌ی کوچک

یک پسر سیزده‌ساله‌ی اهوازی توانست رئیس پلیس شود! عباس عبدالله‌زاده که بیماری سختی دارد، تنها آرزویش این بود که روزی فرمانده‌ی پلیس شود. نیروی انتظامی اهواز هم او را به آرزویش رساند و به تن او لباس نظامی کرد و عباس با احترام نظامی از جلوی مأموران گذر کرد.

****

ُُدوستیِ پنگوئن و مرد مهربان

پنگوئنی که سال‌ها پیش به کمک مردی نجات داده شد، هر سال به دیدن او می‌آید! بله، این حیوان قطبی، پنج سال پیش در میان مواد نفتی در ساحل دریایی که در کشور برزیل قرار دارد، گیر افتاده بود که با کمک به‌موقع این مرد دل‌سوز، نجات پیدا کرد. حالا برای قدردانی و تشکر از این آقا هر سال صدها کیلومتر از محل زندگی‌اش را پیاده می‌آید تا به او سر بزند!

****

مدرسه‌ی کاغذی!

حتماً تعجب کرده‌اید! اما واقعیت دارد. قرار است به زودی اولین مدرسه‌ی مقوایی در ایران ساخته شود! این مدرسه با شانزده تن انواع کاغذ باطله، مقوا، کارتن و مواردی که برای محیط زندگی بی‌ضرر هستند، ساخته می‌شود. این مدرسه‌ی «پاک» با هم‌فکری و مطالعه‌ی مهندسان کشورمان در شهرستان نیشابور بنا می‌شود.

****

پیرترین عضو کتاب‌خانه

پیرترین مرد کردستانی در یک کتاب‌خانه‌ی عمومی ثبت‌نام کرد. «عبدالله قاسمی» که 103 سال دارد، با حضور در کتاب‌خانه‌ی عمومی شهید نصرالله شهرستان «بانه» عضو آن‌جا شد. او دلیل این کارش را آگاهی بیش‌تر و کسب علم و دانش بیان کرد و گفت: «هیچ‌وقت برای یادگیری دیر نیست.»

****

کمک به کودکان

یک عده از جوانان دل‌سوز و مهربان «اراکی» با تشکیل یک گروه حمایتی به نام سرای یاری کودکان امید «سیکا»، به کمک کودکان و نوجوانان نیازمند رفتند. این گروه نیکوکار به بچه‌هایی که نمی‌توانند درس بخوانند و مجبورند روزانه کار کنند تا خرج خانواده‌ی‌شان را بدهند، کمک و یاری می‌رساند.

****

عمر جان‌داران

شاید برای‌تان جالب باشد اگر بدانید خرگوش‌ها هفت سال می‌توانند زندگی کنند، در حالی کهعمر لاک‌پشت‌ها گاهی به 450 سال هم می‌رسد! بد نیست بدانید که انسان‌ها هم اگر از تغذیه‌ی سالم، ورزش و هوای پاک استفاده کنند، گاهی می‌توانند بیش از صد سال عمر کنند.

CAPTCHA Image