بچه ها خبر (ص 40 و 41)

بچه ها خبر (ص 40 و 41)


بچه‌ها خبر

جواد مهجور

کوچک‌ترین معلم ایرانی

آقای «سیدعلی صدری جهانشاهی» که تنها هفده سال دارد، پس از گذراندن دانشگاه تربیت معلم حالا دیگر می‌تواند به بچه‌ها آموزش درسی بدهد. این معلم تقریباً نوجوان در شهرستان «شبستر» مشغول به کار می‌شود.

رنگ فلامینگوها

آیا می‌دانستید رنگ اصلی این پرنده سفید است؛ ولی اگر گاهی آن‌ها را صورتی می‌بینید به این علت است که این پرنده زیاد در جلبک‌های سبز می‌چرخد و میگو می‌خورد.

پرنده‌ی کمک‌رسان

اگر روزی در جاده و یا مکانی احتیاج به کمک داشتید نگران نباشید، برای این‌که یک پرنده‌ی‌ ماشینی پروازکنان به کمک‌تان می‌آید! تعجب می‌کنید؟ بله، این پرنده‌ی کمک‌رسان با یک جعبه کمک‌های مورد نیاز در هر جا که باشید، به سراغ‌تان می‌آید و شما را نجات می‌دهد. این پرنده‌ی هوشمند را آقای «هادی مهدوی» به همراه چهار نفر از مخترهان جوان کشورمان در شهرستان زنجان ساخته است. تمام دستگاه‌های آن ساخت کشورمان است.

اسباب‌بازی‌های کثیف

شاید برای‌تان عجیب باشد اگر بگوییم بعضی از اسباب‌بازی‌ها ممکن است ناخواسته شما را دچار بیماری کنند. دانشمندان می‌گویند بسیاری از اسباب‌بازی‌ها به علت آن‌که کنار خانه هستند و گرد و خاک داخل آن‌ها را آلوده می‌کند، باعث بیماری و حساسیت می‌شوند. پس قبل از بازی حتماً آن‌ها را تمیز کنید.

یک موش عجیب

حتماً باورتان نمی‌شود و اگر بگوییم نوعی موش آفریقایی وجود دارد که بدون برگشتن، می‌تواند پشت سرش را ببیند! این حیوان که تنها دو پا دارد، تنها جانوری است که تمام اطرافش را می‌تواند به خوبی ببیند.

CAPTCHA Image