10.22081/poopak.2016.22773

یک پسر خوب و توانا

حسین بابایی یکی از دوستان خوب و موفق پوپک در شهرستان نور مازندران است. او که نُه سال دارد، دانش‌آموز کوشایی است و کلاس سوم ابتدایی را با موفقیت و نمره‌های عالی پشت سر گذاشته است. او مرتب به نماز جماعت مسجد محله‌‌ی‌شان می‌رود، تا جایی که خادم مهربان مسجد به او اجازه داده تا اذان بگوید. هم‌چنین به دیدار خانواده‌ی شهدای حرم می‌رود و برنامه اجرا می‌کند. او به نقاشی هم علاقه‌ی زیادی دارد؛ اما یکی از توانایی‌هایی جالب حسین، آشنایی با زبان عربی است. او از کودکی کارتون‌ها و برنامه‌های عربی را تماشا می‌کرده؛ برای همین به زبان عربی تسلط پیدا کرده و می‌تواند به راحتی با آن زبان صحبت کند. مادرش می‌گوید: «فکر می‌کنم حسین جزء اولین بچه‌هایی هست که به‌طور غیرمستقیم و ناخواسته زبان دوم رو یاد گرفته است.» او در مدرسه به زبان عربی قصه‌های قرآنی را برای دوستانش تعریف می‌کند. حسین تا الآن دو بار در سمینار پرورش کودکان دوزبانه شرکت کرده و برای خانواده‌ها به زبان عربی سخنرانی کرده است. او هم‌چنین تلاش می‌کند زبان انگلیسی را هم یاد بگیرد.

حسین اطلاعات خوبی درباره‌ی قصه‌های پیامبران، تاریخ و جغرافیا دارد؛ زیرا مادر حسین، خانم ایزدی از کودکی او را با کتاب و کتاب‌خانه آشنا کرده تا جایی که از یک‌سالگی او را به عضویت کتاب‌خانه درآورده است. او در کتاب‌خانه با مجله‌ی پوپک هم آشنا شده است. البته مادر او از گذشته، از خوانندگان پوپک بوده و حتی مطلبی هم از او در مجله چاپ شده است.

حسین از زحمت‌های مادر و خانواده‌اش و هم‌چنین معلمش خانم حیدری، معلم سال سوم و مدیر دبستان خود تشکر کرده است. ما هم برای حسین و تمام بچه‌های خوب ایران اسلامی، آرزوی موفقیت و سلامتی داریم.

 

 فهرست مطالب

CAPTCHA Image