بچه‌ها خبر

10.22081/poopak.2016.22783

بچه‌ها خبر


جواد مهجور

ماهی خندان

شاید برای‌تان جالب و عجیب باشد اگر بدانید یک نوع ماهی در دنیا وجود دارد که می‌تواند با دست‌هایش به آسانی در آب راه برود! این ماهی که در کشور مکزیک وجود دارد لب‌هایش به شکلی دیده می‌شود که به نظر می‌رسد همیشه در حال خندیدن است.

سنگ‌های بارانی

شما هم حتماً تا به حال سنگ‌های مختلف و زیادی را در بیابان‌ها و جاده‌ها دیده‌اید؛ اما جالب است بدانید که در کشور رومانی سنگ‌‌هایی وجود دارند که با، بارش باران بزرگ می‌شوند و مثل قارچ رشد می‌کنند! تا به حال علت این موضوع کشف نشده؛ اما به نظر می‌رسد این سنگ‌ها از بارش باران خوش‌حال و سرحال می‌شوند!

خطرناک‌ترین راه مدرسه

15 دانش‌آموز یک روستای کوهستانی در چین هر روز مجبورند برای رفتن به مدرسه از یک راه خیلی سخت و خطرناک عبور کنند! این روستا که «پرتگاه» نام دارد حدود 800 متر بالاتر از زمین قرار دارد و بچه‌ها برای رسیدن به جاده‌ی اصلی باید از یک نردبان 17 پله‌ای بگذرند که هیچ‌گونه حفاظی ندارد. این بچه‌ها هر روز برای یادگیری درس‌های‌شان با علاقه از این نردبان قدیمی رد می‌شوند تا به مدرسه برسند.

سوسیس و بستنی ماهی!

تعجب می‌کنید! بله قرار است این دو خوراکی مفید و خوش‌مزه به دست شما برسد. کارشناسان کشورمان بعد از مدت‌ها مطالعه و آزمایش‌های مختلف توانسته‌اند این دو محصول پرخاصیت را که از ماهیان دریایی تهیه می‌شود تولید کنند تا شما از آن‌ها استفاده کنید.

اولین موزه‌ی روستایی

شما هم حتماً به دیدن موزه‌ها رفته‌اید و یا از بزرگ‌ترهای خود درباره‌ی آن‌ها چیزهایی شنیده‌اید؛ اما بد نیست بدانید اولین موزه‌ی روستایی در شهر کازرون ایجاد شده که آماده‌ی پذیرایی شماست. در این موزه بیش از 1500 ظروف و اشیای قدیمی و تاریخی که مخصوص روستاییان است به نمایش گذاشته شده است. اگر روزی گذرتان به آن‌جا افتاد حتماً آن‌ها را ببینید؛ خیلی جالبه.

عجیب‌ترین درخت دنیا

شاید باورتان نشود اگر بگوییم درختی در جهان وجود دارد که میوه‌های آن درست شبیه به انسان‌هاست! این درخت ناشناخته و حیرت‌انگیز که در کشور تایلند وجود دارد «دخترخانم» نام دارد!

 

فهرست مطالب

CAPTCHA Image