من ماه آبان هستم

10.22081/poopak.2016.22965

من ماه آبان هستم


روزهای نو

سمیه سلیمی

ششم آبان، شهادت امام زین‌العابدین(ع) (به روایتی)

هشتم آبان، شهادت محمدحسین فهمیده، روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی

سیزدهم آبان، تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام، روز دانش‌آموز، روز مبارزه با استکبار جهانی

هفدم آبان، شهادت امام حسن مجتبی(ع)  (به روایتی)

بیست‌وچهارم آبان، روز کتاب، کتاب‌خانه و کتاب‌داری

سی‌اُم آبان، اربعین حسینی

 

رهبر سیزده‌ساله

پنج‌تا از تانک‌های دشمن کم‌کم نزدیک قلبم می‌شدند. آن‌ها هرچه در راه بود، خراب و نابود می‌کردند. ولی هنوز با حضور محمدحسین فهمیده و هم‌رزمان شجاعش امیدوار بودم. محمدحسین با این‌که پایش تیر خورده بود، ولی هنوز پرتوان بود و به فکر دفاع بود، دفاع از میهن.

دیگر نتوانست تحمل کند. نارنجک‌ها را یکی یکی به کمرش بست. یا حسینی گفت و جلو رفت. دقایقی بعد صدا و دود انفجار بلند شد. خون پاک محمدحسین روی قلبم ریخت. تانک‌های دشمن که انتظار چنین اتفاقی را نداشتند از ترس پا به فرار گذاشتند.

همان روزها بود که شنیدم رهبر بزرگ انقلاب فرمودند رهبر ما آن طفل سیزده‌ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ‌تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.

عاشقان پیاده

من از این‌که در مسیر زائران پیاده‌ای هستم که به شوق زیارت مولای‌شان امام حسینm به کربلا می‌آیند و برای لحظاتی در سرایم استراحت می‌کنند، در پوست خود نمی‌گنجم. افرادی که نتوانسته‌اند خود را به کاروان عاشقان حسینی برسانند، حالا دل‌های‌شان را به امانت همراه ‌این عاشقان راهی زیارت کرده‌اند. من در چشمان تک تک زائران پیاده، شوق زیارت را می‌بینم. من یک خیمه‌ی حسینیه هستم.

هر کس به آن‌چه که خداوند بر او واجب کرده عمل کند، از بهترین مردمان است.

امام سجاد(ع)

مردم را با علمت دانش بیاموز و خودت نیز دانش دیگران را یاد بگیر.

امام حسن مجتبی(ع)

CAPTCHA Image