بچه‌ها خبر (ص 47)

10.22081/poopak.2016.22986

بچه‌ها خبر (ص 47)


جواد مهجور

قصه‌های مادربزرگ

شاید چند سالی باشد که دیگر از قصه‌های شب مادربزرگ‌ها خبری نیست؛ اما کارشناسان کشورمان می‌گویند: همین قصه‌های جالب و شنیدنی نه تنها خوابی خوش را برای بچه‌ها به همراه داشت، بلکه راه‌حل خیلی از مشکلات زندگی را هم به آن‌ها نشان می‌داد. کارشناسان کشورمان می‌گویند: پدر و مادرها برای بچه‌ها حتماً کتاب داستان بخوانند و یا آن‌ها را به خواندن این کتاب‌ها تشویق کنند.

قهرمانی تک چرخ دنیا

آقای «آوات رشیدی» که اهل شهرستان سردشت است، در مدت سه ساعت و پانزده دقیقه توانست 45 کیلومتر و 220 متر را تک‌چرخ‌سواری کند که تا به حال در دنیا بی‌سابقه بوده است.

او این مسیر طولانی را در حضور نمایندگان خارجی کتاب «کارهای عجیب» (گینسن) انجام داد و نامش را در این کتاب جهانی به ثبت رساند.

بزرگ‌ترین خیار چنبر ایران

یک کشاورز ایرانی توانست بزرگ‌ترین خیار چنبرِ را در مزرعه‌اش برداشت کند. این خیار چنبرِ ماری‌شکل، یک متر و 85 سانتی‌متر طول دارد که تا به حال مثل آن پیدا نشده است. این کشاورز «گُنابادی» می‌گوید برای پرورش این خیار غول‌پیکر، زحمت زیادی کشیده و خاک و آب مناسبی را تهیه کرده است.

کتاب‌خوانی در میان مردم

«حسین شاکری» که در دانشگاه درس می‌خواند، اولین کسی است که به خاطر ایجاد علاقه به کتاب و کتاب‌خوانی، هر روز با یک کارتن و موتور در گوشه و کنار شهر، کتاب به دست مردم می‌رساند تا آن‌ها را مطالعه کنند و چیزهای خوب یاد بگیرند. او می‌گوید: «من با علاقه و و شوق زیاد، این کار را انجام می‌دهم.»

CAPTCHA Image