مردم خون‌گرم و باصفای عراق (ص 24)

10.22081/poopak.2017.63590

مردم خون‌گرم و باصفای عراق (ص 24)


محمدرضا صادقی

کشور عراق، طولانی‌ترین مرز را با ما دارد.

بیش‌تر مردم آن مسلمان‌اند که اغلب آن‌ها شیعه هستند. پایتخت آن، شهر تاریخی بغداد است و چهار شهر نجف، کربلا، کاظمین و سامرا محل حرم شش امام عزیز شیعیان است.

عراق یک کشور ثروتمند است و چاه‌های نفتی زیادی دارد؛ اما بیش‌تر مردم آن، محروم هستند. مردم مظلوم عراق در بیش‌تر روزهای تاریخ، از ظلم و زور و آزار فرمانروایان ستم‌گر، رنج برده‌اند؛ تا آن‌که در زمان ما گرفتار حکومت صدّام شدند.

صدّام، آدم خون‌خوار و سرکشی بود. او با آمریکا، جنگ نابرابر و ناجوانمردانه‌ای را علیه ایرانِ ما به راه انداخت که هشت سال طول کشید! در این میان، رنج‌ها، آسیب‌ها و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به هر دو کشور ایران و عراق وارد آمد؛ اما ملت ما با شجاعت، او را شکست داد. دست آخر، صدّام دیکتاتور پس از سال‌ها، غارت و کشتار به دست همان کشورهای پشتیبان خود، از جمله آمریکا، نابود شد؛ اما به زودی آمریکا و عربستان، با نقشه‌های شیطانی خود گروه‌های خشن و تروریستی زیادی از جمله داعشی‌ها را برای بر هم زدن امنیت و آرامش مردم، به عراق فرستادند. حالا نیروهای مردمی (حَشدُ الشعبی) با شجاعت در مقابل آن‌ها ایستادند و ان‌شاءالله به زودی همه‌ی آن‌ها را نابود خواهند کرد.

مردمِ خون‌گرم و باصفای عراق، هرچند محروم هستند، اما چند سالی است میزبان‌های شایسته‌ای برای زائران میلیونی اربعین حسینی‌اند.

خدایا! تو را سپاس می‌گویم که به ملت ایران نعمتِ آرامش و امنیت عطا کردی!

خدایا! ایران اسلامی را زیر سایه‌ی رهبر عزیزمان، همواره در امنیت و آرامش نگه‌ دار!

CAPTCHA Image