10.22081/poopak.2017.64027

بزرگ‌ترین شیرخوارگاه آسیا /اَتل، مَتل، یه جنگل /جزیره‌ی دانش! /چهل خانه در دل کوه /گل‌های مشکی /کودک باهوش ایرانی

بچه‌ها خبر

جواد مهجور

بزرگ‌ترین شیرخوارگاه آسیا

شما هم حتماً اسم این مرکز را شنیده‌اید؛ محلی برای نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست. بد نیست بدانید یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین این مرکزها در کشورمان به بهره‌برداری رسید. این مرکز بزرگ که در خاورمیانه بی‌نظیر است، در اصفهان قرار دارد و در آن انواع وسایل بازی و آموزش کودکان وجود دارد.

اَتل، مَتل، یه جنگل

تعجب می‌کنید؟ نام یک فیلم پویانمایی است که به جشنواره‌ی جهانی معرفی شده است. این «نقاشی متحرک» جالب و دیدنی که داستان‌های قشنگی را نمایش می‌دهد، به دست هنرمندان کشورمان در مرکز هنری «اوج» و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان ساخته شده است.

جزیره‌ی دانش!

اگر به موضوعات علمی و پرماجرای کودکانه علاقه‌مندید بَد نیست حتماً این جزیره را ببینید! این برنامه‌ی فرهنگی و آموزشی جالب قرار است به زودی از شبکه‌ی تلویزیونی نهال به نمایش درآید.

چهل خانه در دل کوه

بد نیست بدانید در استان بوشهر رشته‌کوهی هست که درون آن چهل غار جالب و دیدنی وجود دارد که بلندی بعضی از آن‌ها به اندازه‌ی یک اتاق است. این غارها در کنار هم منظره‌ی زیبایی را تشکیل می‌دهند. برای دیدن این غارخانه‌های تاریخی و قدیمی که از زمان ساسانیان به جا مانده، می‌توانید به بخش سعدآباد شهرستان دشتستان سفر کنید.

گل‌های مشکی

شما هم تا به حال حتماً گل‌های رنگارنگ زیادی را دیده‌اید. آیا تا به حال گلی به رنگ سیاه دیده‌اید؟ بله، برای دیدن این گل باید به یکی از روستاهای دورافتاده‌ی «ترکیه» سفر کنید. در این روستا که «هایلی‌فت» نام دارد، نوعی بوته‌های گل وجود دارد که فقط در تابستان پنجاه شاخه گل مشکی می‌دهد.

کودک باهوش ایرانی

شاید باور نکنید اگر بگوییم یک کودک دوساله می‌تواند نوشته‌ها را بخواند، تا عدد دویست بشمارد و پرچم 195 کشور دنیا را بشناسد! بله، «شروین سرابی» که ضریب هوش بالایی دارد، از دَه‌ماهگی شروع به حرف زدن کرد و در هیجده‌ماهگی با کمک پدر و مادرش اطاعات خیلی جالبی را حفظ کرده است. این کودک نابغه، اعضای بدن را به خوبی می‌شناسد و سیارات منظومه‌ی شمسی را به آسانی نام می‌برد. او حالا یکی از باهوش‌ترین کودکان دنیاست.

CAPTCHA Image