مارهای دریایی /لیموترشِ زرد /آشغال در طبیعت /چگونه پیاز خرد کنیم و اشک نریزیم؟ /حیوانات الهام‌بخش /عمر انسان سریع‌ترین /تارهای عنکبوت /آیا می‌دانید؟

10.22081/poopak.2017.64337

مارهای دریایی /لیموترشِ زرد /آشغال در طبیعت /چگونه پیاز خرد کنیم و اشک نریزیم؟ /حیوانات الهام‌بخش /عمر انسان سریع‌ترین /تارهای عنکبوت /آیا می‌دانید؟


علمی‌های کوچولو

سیده‌مرضیه سادات

مارهای دریایی

بیش‌تر مارهای دنیا در خشکی زندگی می‌کنند، ولی گروهی از مارها هستند که خانه و زندگی‌شان در میان آب است. آن‌ها دقیقاً شبیه مارهای خشکی هستند؛ اما انتهای دم‌شان پهن است تا بتوانند به راحتی در آب شنا کنند.

لیموترشِ زرد

اگر لیمو را قبل از فشردن گرم کنید، مقدار بیش‌تری آب لیمو خواهید داشت. آب لیمو و نمک می‌تواند برای از بین بردن لک زنگ‌زدگی و تمیز کردن قابلمه‌های مسی به کار رود.

آشغال در طبیعت

خوب است بدانید ظرف‌های پلاستیکی حدود پنجاه هزار سال طول می‌کشد تا در طبیعت شروع به تجزیه شدن کنند. پس لطفاً مواظب باشید طبیعت با این آشغال‌ها آلوده نشود.

چگونه پیاز خرد کنیم و اشک نریزیم؟

می‌گویند جویدن آدامس در هنگام خرد کردن پیاز، مانع از اشک‌ریزی انسان می‌شود.

حیوانات الهام‌بخش

حیوانات خوب بلدند چگونه نزدیک شدن خطر را به هم اطلاع بدهند. به عنوان مثال در جنگل‌های هندوستان میمون‌ها در بالای درخت‌ها و طاووس‌ها در میان علف‌ها، با جیغ‌های هشداردهنده، به بقیه‌ی حیوانات خبر می‌دهند که ببری در نزدیکی آن‌هاست.

عمر انسان

انسان امروزی به طور متوسط شش سال از عمر خود را تلویزیون نگاه می‌کند و شش سال را صرف غذا خوردن می‌کند و یک سوم را می‌خوابد.

سریع‌ترین

چیتا یا یوزپلنگ سریع‌ترین حیوان خشکی است. او فقط در عرض سه ثانیه تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد. رکوردی که حتی سریع‌ترین خودروها هم نتوانسته‌اند آن را بشکنند.

تارهای عنکبوت

هر عنکبوت در جهان خلقت تار مخصوص به خودش را می‌بافد. هیچ عنکبوتی نیست که تارش شبیه به تار عنکبوت‌های دیگر باشد.

آیا می‌دانید؟

آیا می‌دانید که مقاوم‌ترین ماهیچه در بدن، زبان است؟

آیا می‌دانید که انسان برای اولین بار در ۱۷۸۳ میلادی پرواز را تجربه کرد و توانست هشت کیلومتر با بالن پرواز کند؟

آیا می‌دانید که تنها غذایی که فاسد نمی‌شود، عسل است؟

آیا می‌دانید مزه‌ی سیب، پیاز و سیب‌زمینی یکسان است و تنها به علت بوی آن‌هاست که طعم‌های متفاوتی پیدا می‌کند؟

آیا می‌دانید ناخن‌های دست، چهار برابر ناخن‌های پا رشد می‌کنند؟

CAPTCHA Image