کانگورو

10.22081/poopak.2018.66137

کانگورو


به کوشش: سعید عسکری

کانگورو

حتماً شما هم دیده‌اید که کانگوروها چه‌قدر زیبا پَرِش می‌کنند! یک کانگورو روی دو پای خود می‌ایستد و می‌پرد. او با کمک دُمش تعادل خود را حفظ می‌کند و نمی‌افتد. اگر دُم آن‌ها را نگه دارید، نمی‌توانند بپرند!

سیب‌ ضدسرطان

سیب‌ پنج برابر موز دارای مواد مفید است. دانشمندان می‌گویند خوردن سیب از بعضی سرطان‌ها جلوگیری می‌کند. دو سوم فیبر سیب، در پوست آن است.

بازیافت

تبدیل چیزهای بی‌مصرف (زباله) را به مواد مفید بازیافت می‌گویند. با این کار محیط‌زیست کم‌تر آسیب می‌ببیند. مثلاً با جمع‌آوری و بازیافت یک تُن کاغذ باطله، از قطع شدن نوزده اصله(1) درخت جلوگیری می‌‌شود. خیلی از زباله‌ها دارای مواد مفید هستند که می‌توان آن‌ها را بازیافت کرد و دوباره مورد استفاده قرار داد. تفکیک زباله‎های خشک و تر کمک زیادی به این کار می‌کند. این کار را حتماً به بزرگ‌ترها گوشزد کنید.

کوسه‌های بادکنکی

کوسه‌های بادکنکی جثه‌ی کوچکی دارند و طول بدن‌شان به یک متر می‌رسد. این نوع کوسه‌ها در بستر دریا زندگی می‌کنند. بعد هم در کمین طعمه‌های خود می‌نشینند تا در فرصت مناسب آن‌ها را شکار کنند. وقتی این کوسه‌ها احساس خطر می‌کنند، دُم‌شان را در دهان می‌گیرند و آب زیادی می‌خورند. بعد هم خود را مانند بادکنک باد می‌کنند. در این حالت هیکل‌شان دوبرابر اندازه‌ی معمولی‌شان می‌شود. حیوانات دیگر با دیدن آن‌ها وحشت می‌کنند.

توپ‌های قرمز روی سیم‌های برق چیست؟

شاید دیده باشید که روی سیم‌های دکل‌های برق بیرون شهرها یک گوی مانند توپ قرمزی بزرگ دیده می‌شود.

این توپ‌های قرمز روی سیم‌های برق به خاطر این است که بالگردها و گلایدرها این توپ‌های قرمز را ببینند و به این سیم‌های برق نخورند. این توپ‌های قرمز چون رنگ‌شان قرمز و روشن است، هم در شب و هم در روز دیده می‌شوند.

حشره‌ای شبیه انسان

یکی از حشرات جالب و دیدنی، شکلی شبیه به چهره‌ی انسان دارد. این حشره یک نوع سوسک است. این حشره بال‌هایی دارد که هنگام بسته شدن، صورت یک انسان را شبیه‌سازی می‌کند. در این صورت می‌توان چشمان، بینی، دهان و حتی موهای شانه کرده را مشاهده کنید. این سوسک که بسیار کمیاب است، تنها در جنگل‌های تایلند دیده شده است.

آیا می‌دانید؟

آیا می‌دانید کم خوابی می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف می‌کند؟ آن وقت بدن نمی‌تواند با عفونت‌ها مبارزه کند.

آیا می‌دانید گوریل را برای این گوریل نامیده‌اند که علاقه‌ی زیادی به خوابیدن روی ریل قطار دارد؟

آیا می‌دانید خرس کوآلا هرگز آب نمی‌نوشد و آب مورد نیاز خود را با خوردن برگ گیاهان تأمین می‌کند؟

آیا می‏دانید بعضی از میکروب‌ها بعد از سه میلیون سال که یخ‌های سیبری بیرون آورده شده‌اند، هنوز زنده بودند؟

آیا می‌دانید کرم خاکی، نه می‌بیند و نه می‌شنود؟

آیا می‌دانید که فک گربه‌ها بالا و پایین می‌رود؛ اما به هیچ وجه چپ و راست نمی‌شود؟

1. واحد درخت.

CAPTCHA Image