آیا میدانید؟

10.22081/poopak.2018.66573

آیا میدانید؟


سیده‌مرضیه سادات

فیل بیچاره

من که اول باور نمی‌کردم؛ اما خبرش را در یک مجله‌ی معتبر خواندم و حسابی تعجب کردم. چه چیزی را؟ این خبر را: فیل با آن‌که خیلی بزرگ است؛ اما از موش و زنبور می‌ترسد!

کاهو

ای وای! می‌ترسی موهای قشنگت بریزد؟ خب هر روز مقداری کاهو بخور! کاهو خیلی مفید است. از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

من لاغر هستم

می‌دانید چرا؟ چون پرخوری نمی‌کنم؛ هر وقت هم گرسنه‌ام می‌شود چندتا دانه بادام می‎‌خورم. مصرف بادام باعث لاغری انسان می‌شود. کسانی که می‌خواهند لاغر شوند، بادام می‌تواند کمک خوبی برای‌شان باشد.

سلام چیتا!

یک روز من داشتم روی درخت بالا و پایین می‌پریدم. یک ماشین جهانگرد کنار درخت آمد. یک خانم من را به پسرش نشان داد و گفت: «چیتا یا یوزپلنگ سریع‌ترین حیوان خاکی است. سرعتش خیلی زیاد است و از بعضی ماشین‌ها هم سریع‌تر می‌دود.»

حلزون خوابالود

من حلزونم. آیا می‌دانید که یک حلزون می‌تواند سه سال در لاک پیچ‌پیچی و زیبایش بخوابد؟ هان!

پای پروانه

چه آفریدگار بزرگ و دانایی! چه آفریده‌های زیبایی! پروانه یکی از آفریده‌های خداوند است. پروانه‌ها، مزه‌ها را از طریق پا می‌فهمند و می‌چشند.

شترمرغ و اسب، کدام‌یک؟

آیا می‌دانستید که شترمرغ‌ها سریع‌تر از اسب‌ها هستند. اگر می‌خواهید، یک مسابقه‌ی دو برگزار کنید تا ببینید کدام برنده‌اند!

من سیب‌زمینی‌ام

شما من را خوب می‌شناسید. آیا می‌دانستید که من در بسیاری از کشورها غذای مورد علاقه‌ی بچه‌ها هستم؟ من بیش‌ترین گیاهی هستم که در دنیا کشت می‌شود.

آیا می‌دانستید خرگوش‌ها و طوطی‌ها بدون این‌که سر خود را برگردانند، می‌توانند پشت سر خود را ببینند؟

آیا می‌دانستید که یک سیب روی آب شناور باقی می‌ماند؟ دلیلش هم این است که 25 درصد سیب، از هوا تشکیل شده است!

آیا می‌دانستید که نمی‌توانید به طور هم‌زمان هم حرف بزنید و هم نفس خود را به داخل بدهید یا برعکس، وقتی صحبت می‌کنید نمی‌توانید تنفس کنید؟

CAPTCHA Image