بچه‌ها خبر

10.22081/poopak.2021.70202

بچه‌ها خبر


بچه‌ها خبر

ریحانه عسکری

مهدکودک زنبورها

زنبورهای عسل کارهای جالبی انجام می‌دهند. آن‌ها منظم‌ترین و تمیزترین موجودات روی زمین هستند. دانشمندان به تازگی متوجه شده‌اند زنبورها اگر ببینند در کندو جای کافی برای بچه‌های‌شان وجود ندارد، آن‌ها را به کندوهای دیگر می‌برند تا زنبورهای دیگر از آن‌ها مراقبت کنند.

یک طرح جالب برای رونق کتاب‌خوانی

قرار هست طرح «شنبه‌های کتاب» در مساجد سراسر کشور اجرا شود. یعنی قرار شده هر شنبه تعدادی کتاب خوب به نمازگزاران معرفی شود. این کار را امام جماعت یا کتاب‌دار مسجد، هم‌چنین مربیان کانون و نویسندگان انجام خواهند داد.

بی‌خوابی مساوی بیماری

بی‌خوابی و بی‌نظمی در خوابیدن ضررهای فراوانی دارد. از ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن گرفته تا ضعیف شدن چشم از آثار بی‌خوابی هستند. دانشمندان به تازگی کشف کرده‌اند که بی‌نظمی در خواب حتی به کلیه‌ها هم آسیب می‌رساند. بچه‌ها مراقب خودتان باشید. درست است در ایام کرونا خیال‌تان از مدرسه رفتن راحت هست و نمی‌خواهید صبح زود از خواب بیدار بشوید؛ اما برای مراقبت از سلامتی‌تان سعی کنید خواب و تغذیه‌ی منظمی داشته باشید.

دزدان باستانی

منظور از دزدان باستانی انسان‌های نخستین نیستند، بلکه کسانی هستند که آثار باستانی و اشیای تاریخی و قیمتی کشورهای دیگر را بدون اجازه یا فریب تعدای افراد سودجو به کشور خودشان می‌برند و با قیمت زیادی می‌فروشند و بعد هم در موزه‌های خود به نمایش می‌گذارند و بعد از تماشاچیان بابت دیدن این اشیا پول زیادی به دست می‌آورند. یک باستان‌شناس فرانسوی به نام مادام دیولافوا؛ که در قرن 19 زندگی می‌کرده در خاطراتش نوشته: «در لنگرگاه بندر بوشهر تعداد 327 صندوق به وزن 500 تن، در انبار یک ناو دریایی جا گرفتند! برای حمل و نقل این‌بار دچار مشقت و رنج فراوان گردیده بودیم؛ اما در نهایت گنجینه‌ی باستانی که نمی‌توان قیمتی برای آن تعیین نمود، به دست آوردیم.»

هندزفری عامل ابتلا به میگرن!

میگرن یک نوع سردرد شدید و آزاردهنده هست. یک متخصص مغز و اعصاب گفته استفاده‌ی زیاد و طولانی‌مدت از هندزفری برای شنیدن موسیقی انسان را دچار میگرن می‌کند. آن‌وقت انسان برای چند ساعت نمی‌تواند هیچ کار مفیدی کند.

لاک زدن برای بچه‌ها ممنوع

 پزشکان می‌گویند همه‌ی لاک‌ها دارای سه ماده‌ی سرطانزا به نام تولوئن، فتالات و فرمالدئید هستند. برای همین لاک‌ها بوی بسیار بد و زننده‌ای دارند. لاک‌ها برای همه مضر هستند، مخصوصاً بچه‌ها که ناخن و پوست ظریفی دارند و مواد را به راحتی جذب می‌کنند. این مواد به راحتی به بدن آن‌ها نفوذ می‌کند و آن‌ها را بیمار می‌کند.

بچه‌داری گربه‌ها

پشت گردن گربه‌ها عصب‌های زیادی وجود دارد، وقتی یک گربه بچه‌ی خود را با گرفتن پشت گردن بلند می‌کند، بچه‌گربه دیگر حرکت نمی‌کند و این کمک می‌کند تا گربه‌ی مادر، بچه را به راحتی به جای امنی منتقل کند؛ البته شما هیچ‌وقت هوس نکنید که این کار را با بچه‌گربه‌ها انجام دهید؛ چون مادر مهربان‌شان حسابی ناراحت می‌شود و ممکن است به شما چنگ بزند.

سفر به مریخ

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید انسان‌ها تلاش می‌کنند به کره‌ی مریخ سفر کنند و حتی عده‌ای علاقه‌مند شده‌اند در آن‌جا زندگی کنند. می‌گویند انسان‌ها تا ده سال دیگر می‌توانند در مریخ فرود بیایند. دانشمندان در فکر این هستند که اگر این افراد بخواهند به طور دائمی در مریخ زندگی کنند از چه غذاهایی استفاده کنند؛ زیرا بردن مواد غذایی به مریخ هزینه‌ی زیادی خواهد داشت.

CAPTCHA Image