بچه‌ها خبر


بچه‌ها خبر

ریحانه عسکری

شارژ بی‌سیم

در آینده دیگر لازم نیست برای شارژ تلفن همراه خود سیم شارژر را به پریز برق متصل کنید. یکی از شرکت‌ها موفق به ساخت دستگاه شارژ بی‌سیم شده. این دستگاه می‌تواند از راه دور و هم‌زمان چند دستگاه تبلت، تلفن همراه و... را شارژ کند.

کتاب صوتی

برای اولین بار در کانون پرورش فکری استان تهران سه کتاب به نام‌های «حلزون من گم شده»، «مثل چشم‌های بابا» و «نگهبان چشمه» به شکل فایل صوتی در آمده تا کودکان نابینا هم بتوانند از داستان‌های مخصوص کودکان لذت ببرند. قرار شده کتاب‌های کودک بیش‌تری برای این کودکان تولید شود. شما هم سعی کنید کتاب داستان‌های خوب و زیبا را مطالعه کنید.

در روزهای آلوده بیشتر شیر بخورید

در پاییز و زمستان اگر بارندگی نباشد آلودگی هوا افزایش پیدا می‌کند. برای همین پزشکان می‌گویند در این ایام بیش‌تر شیر بخورید تا سلامتی شما به خطر نیفتد. شیر هم برای تقویت بدن مفید هست و هم سموم بدن را دفع می‌کند.

جشنوارهی ملی اسباب‌بازی

در روزهای پاییزی جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان ایران به صورت مجازی برگزار شد. در این جشنواره تولیدکننده‌های ایرانی، اسباب‌بازی‌های آموزشی و مخصوص بازی جدید خود را معرفی کردند و بهترین اسباب‌بازی‌های ایرانی هم انتخاب شدند. یکی از برنامه‌های خوب این جشنواره، فروش اینترنتی اسباب‌بازی هست. شما هم می‌توانید برای خرید مجازی اسباب‌بازی‌های مورد علاقه‌ی خود به سایت WWW.irantoyfestival.ir مراجعه کنید.

بخورید اما...

بچه‌ها به خوردن پیتزا و فست‌فود علاقه‌ی زیادی دارند و به راحتی حاضر نیستند از خوردن آن دست بردارند. برای همین متخصصان تغذیه پیشنهاد داده‌اند که کودکان پیتزا بخورند؛ اما نه در پیتزافروشی‌ها، بلکه در خانه‌ی خودشان. و برای این‌که سلامتی خودشان را در خطر نیندازند سوسیس و کالباس را حذف کنند و به جای آن از گوشت و مرغ استفاده کنند. هم‌چنین از پنیر پیتزای کم‌تری استفاده کنند.

بچه‌رئیس

انیمیشن بچه‌رئیس به عنوان پر بیننده‌ترین انیمیشن در یکی از سایت‌های نمایش فیلم ایرانی شناخته شد. موضوع این انیمیشن اهمیت خانواده است؛ البته انیمیشن‌های ایرانی مانند فیل شاه، بنیامین، فهرست مقدس و باب‌اسفنجی در تهران جز انیمیشن‌های پر طرف‌دار هستند. انیمیشن‌سازان ایرانی تاکنون پیشرفت زیادی کرده‌اند و انیمیشن‌هایی ساخته‌اند.

لب‌تاب و لبخند

یک معلم به نام آقای قایدی برای این‌که دانش‌آموزان نیازمند بتوانند در ایام کرونا درس بخوانند حدود 50 میلیون تومان لب‌تاب خرید و بین آنان تقسیم کرد و لبخند را بر لبان آنان نشاند. این معلم با فروختن یک قطعه زمین که از پدر شهیدش به او ارث رسیده بود این لب‌تاب‌ها را خرید. آفرین به او.

مهندس بهداشت

رفتگران و کارگران زحمتکش شهرداری نقش مهمی در سلامتی همه ما دارند. آن‌ها در طول شبانه‌روز و حتی در هوای سرد به نظافت خیابان‌ها و کوچه‌ها مشغول هستند. همه‌ی ما باید قدردان آن‌ها باشیم و هر وقت آن‌ها را دیدیم، از آن‌ها تشکر کنیم. خوب است بدانید در کشور ژاپن به کارگران نظافت احترام زیادی می‌گذارند و به آن‌ها مهندس بهداشت می‌گویند.

CAPTCHA Image