اتاق پویانمایی

10.22081/poopak.2021.70422

اتاق پویانمایی


اتاق پویانمایی

به پیش

حامد جلالی

1

«به پیش» سال 2020 وارد بازار شد و چون بیماری کرونا سینماها را تعطیل کرد، خیلی زود از طریق اینترنت به دست ما رسید. «به پیش» پر فروش‌ترین پونمایی سال 2020 شد و بچه‌های زیادی دوستش دارند. پویانمایی «به پیش» فانتزی است و داستانی غیرواقعی دارد؛ اما پیام‌هایی در همین داستان هست که آن را دیدنی می‌کند.

2

داستان فیلم در مورد موجوداتی خیالی شبیه انسان به نام «اِلف» است. در زمان‌های قدیم، دنیا پر از شگفتی، پر ماجرا و هیجان‌انگیز بود و بهتر از همه‌ی این‌ها جادو وجود داشت؛ اما کنترل جادو خیلی سخت بود و کم‌کم وقتی علم و دانش در دنیای الف‌ها پیشرفت کرد، جادو از بین رفت.

حالا در دنیای امروزی و خیالی، دو برادر الف به نام‌های ایان و بارلی در جهانی فانتزی زندگی می‌کنند. «ایان» فرزند کوچک‌تر و دانش‌آموز دبیرستانی است که اعتمادبه‌نفس ندارد و «بارلی» فرزند بزرگ‌تر است که علاقه‌ی‌ زیادی به تاریخ و دنیای فانتزی و جادو دارد. پدر آن‌ها، ویلدن، قبل از تولد ایان بر اثر بیماری فوت کرده است. تولد شانزده سالگی ایان، مادرش کادو تولد او را که از طرف پدرش برای شانزده سالگی او بود، هدیه می‌دهد؛ یک عصای جادویی با سنگ ققنوس و یک ورد، که در صورت اجرا شدن، پدر آن‌ها به مدت یک روز به زندگی برمی‌گردد. آن‌ها ورد را اشتباه می‌خوانند و فقط پاهای پدرشان ظاهر می‌شود. برای دیدن صورت پدرشان باید سنگ ققنوس دیگری پیدا کنند. داستان پویانمایی در مورد تلاش این دو برادر است تا نیمه‌ی دیگر پدرشان را ببینند.

3

«به پیش» درست است که در مورد موجودات خیالی است؛ اما به بچه‌ها تلاش کردن و پشتکار داشتن را یاد می‌دهد. به آن‌ها یاد می‌دهد که برای خواسته‌های‌شان تا انتها تلاش کنند و هر سختی و مشکلی را از راه درست حل کنند. مهم‌تر از همه کنار هم بودن دو برادر است و همکاری آن‌ها.

4

این پویانمایی را بهترین دوبلورهای ایرانی دوبله کرده‌اند.

CAPTCHA Image