علمی

10.22081/poopak.2020.70459

علمی


علمی‌های کوچولو

سیده‌مرضیه سادات

من و مرداب

من یک گل نیلوفر هستم. من و خانواده‌ام در میان گِل و لای مرداب‌ها رشد می‌کنیم و بزرگ می‌شویم. ما زندگیِ بسیار خوبی داریم؛ چون مرداب با ما زیبا می‌شود.

گیاهان دارویی

یک جمعه‌ی زیبا به همراه مادر و پدرم به طبیعت رفتیم. کنار کوه بزرگی نشستیم. کوه‌ها خیلی محکم و قوی هستند. روی بعضی از آن‌ها گیاهانی رشد می‌کنند که گیاهان دارویی هستند و بسیار مفیدند. اگر گیاهان را بشناسید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

نوشابه و دندان

من دندان‌هایم را دوست دارم و از آن‌ها مواظبت می‌کنم. من نوشابه نمی‌خورم تا دندان‌هایم سالم بمانند. مسواک می‌زنم که از رشد باکتری جلوگیری کنم.

آب

من خوردن آب را خیلی دوست دارم. شما چه‌طور؟ آب برای بدن مفید است. بسیار آب بخورید. شما اگر حتی ۱٪ از آب بدن‌تان کم شود احساس تشنگی می‌کنید.

هزاران سال

داشتم با یک دانشمند درباره‌ی کویر لوت ایران صحبت می‌کردم. می‌گفت در کویر لوت باران خیلی کم می‌بارد به همین خاطر خشک است. او علت خشکی بعضی صحراها را در این می‌دانست که باران خیلی کمی در آن‌ها می‌بارد. او می‌گفت در یک صحرا در شیلی هزاران سال است که باران نباریده است.

مغز بدن ما

مغز بدن جای عجیبی است. شاید عجیب‌ترین جای بدن همین مغز باشد. مغز ما انسان‌ها بیش‌ترین انرژی را در بدن صرف می‌کند و به خاطر همین است که قسمت سر از بقیه‌ی بدن گرم‌تر است.

انرژی خورشیدی

دانشمندان معتقدند می‌توانیم از نور خورشید برای تولید برق استفاده کنیم. آن‌ها می‌گویند اگر از یک ثانیه نورش استفاده کنیم می‌توانیم تمام کشورهای جهان را روشن کنیم؛ اما چه‌طوری؟ این را دانشمندان باید بگویند.

آیا می‌دانید؟

* شکر به کلیه‌ها آسیب می‌زند و باعث تشکیل سنگ کلیه می‌شود. هم‌چنین باعث ضعف سیستم دفاعی بدن و در کودکان باعث کاهش هوش می‌شود.

* هشتاد درصد از موجودات دنیا را حشرات زیبا تشکیل می‌دهند.

* خنده آسان‌تر از اخم کردن است. پس همیشه بخندید.

* در طول روز تعدادی از موهای سرمان می‌ریزد و این طبیعی است. در آقایان چهل تار مو و در خانم‌ها هفتاد تار مو.

* چین بیش‌تر از هر کشوری همسایه دارد. چین با سیزده کشور هم‌مرز است.

* خودروسازی بزرگ‌ترین صنعت در جهان است.

* درازترین جانور یک نوع کرم خاکی است که درازای آن به بیش از 55متر می‌رسد.

CAPTCHA Image