پاگنده قسمت دوم

10.22081/poopak.2021.70512

پاگنده قسمت دوم


اتاق پویانمایی

پاگنده 2

حامد جلالی

1

سه سال پیش پویانمایی «پسر پاگنده» ساخته شد که بچه‌های زیادی دوستش داشتند. به خاطر همین سازندگانش، پویانمایی «خانواده‌ی پاگنده» یا «پاگنده‌ 2» را امسال ساختند و همین الآن می‌توانید با دوبله‌ی فارسی آن را تهیه کنید.

در قسمت اول «آدام» که فکر می‌کرد پدرش مرده است، یک دفعه خبردار می‌شود که پدرش نمرده و جایی در جنگل‌های آمریکا ناپدید شده است. آدام دنبال پدرش می‌رود و او را پیدا می‌کند. آدام متوجه می‌شود که او هم مثل پدرش یک پاگنده است.

در قسمت دوم، پدر آدام که به شهرت زیادی رسیده است، می‌خواهد از شهرتش برای نجات محیط زیست استفاده کند و برای همین به آلاسکا می‌رود تا جلوی خرابی طبیعت را بگیرد؛ اما باز ناپدید می‌شود و آدام و مادرش به کمکش می‌روند و...

2

پاگنده موجودی تا حدودی افسانه‌ای و شبیه انسان است. قد خیلی بلندی دارد با بدنی پر از مو و پاهایی بسیار بزرگ. پاگنده‌ها می‌توانند خیلی سریع بدوند و با حیوانات صحبت کنند؛ و اگر جایی از بدن‌شان مجروح شود آن را خودشان درست می‌کنند.

بعضی‌ها اعتقاد دارند این موجودات در جنگل‌های آمریکا زندگی می‌کنند و خیلی‌ها هم گفته‌اند که از نزدیک آن‌ها را دیده‌اند؛ اما هنوز کاملاً ثابت نشده که موجودی به نام پاگنده وجود دارد.

3

پویانمایی پاگنده 2، دو موضوع را به خوبی به ما نشان می‌دهد. اول این‌که خانواده کنار هم چه‌قدر می‌توانند به هم کمک کنند و به قول قدیمی‌ها یک دست صدا ندارد. دوم این‌که محیط زیست آن‌قدر مهم است که بعضی انسان‌ها یا حتی موجوداتی مثل پاگنده‌ها جان‌شان را برای حفظ محیط زیست به خطر می‌اندازند.

4

پویانمایی خانواده‌ی پاگنده تصاویر و صحنه‌های خیلی زیبایی دارد و وجود یک خرس و راکون کنار آدام و شوخی‌های آن‌ها، این انیمیشن را بسیار دیدنی و دوبله‌ی آن هم کار را زیباتر و جذاب‌تر کرده است. این پویانمایی را حتماً با خانواده ببینید. مطمئن باشید از آن لذت می‌برید.

CAPTCHA Image