هرمز؛ جزیره‌ای پر از رنگ

10.22081/poopak.2020.70605

هرمز؛ جزیره‌ای پر از رنگ


ایران زیبا

هرمز؛ جزیره‌ای پر از رنگ

عکس و نوشته: عدالت عابدینی

من، محمد پسری از جزیره‌ی هرمز هستم؛ جزیره‌ای بسیار زیبا در جنوب ایران.

آیا می‌دانید فصل زمستان بهترین سفر به جزیره‌ی هرمز است؟

راه رسیدن به جزیره

اگر به بندرعباس آمدید ابتدا خود را به ساحل نیلگون خلیج فارس برسانید. در آن‌جا می‌توانید سوار قایق‌های تندرو و لنج شوید و بعد از حدود یک ساعت خود را مهمان جزیره‌ی ما کنید.

طول جاده‌ی اطراف جزیره

جاده‌ای که دور جزیره‌ی هرمز را دور می‌زند حدود بیست کیلومتر است و با موتور یا سه‌چرخه‌های کرایه‌ای می‌توانید دورتادور جزیره را بگردید. اگر هم تجهیزات و قدرت لازم را داشته باشید می‌توانید پیاده‌روی کنید.

خوردنی‌های جزیره‌ی ما

غذاهای بیش‌تر مردم در این‌جا غذاهای دریایی است. شما طعم این غذاها را می‌توانید در خانه‌ها و مغازه‌های این جزیره بچشید. از خانه‌های محلی هم می‌توانید نان‌هایی مثل نان تموشی، بالاتابه و نادستی تهیه کنید.

دیدنی‌های بسیار زیاد جزیره‌ی هرمز

کوه‌های رنگارنگ این جزیره بسیار دیدنی هستند.

در بعضی جاها خاک‌های کاملاً قرمزی وجود دارند که از آن‌ها هم برای وسایل آرایشی و هم برای ادویه‌ی غذا استفاده می‌شوند.

دره‌ی مجسمه‌ها هم جای شگفت‌انگیزی است. اگر به وقت غروب به سمت این صخره‌ها بروید، شما می‌توانید شکل‌های حیوانات مختلف را از میان آن‌ها ببینید. در موزه‌ی نادعلی می‌توانید محوطه‌ی بزرگی را در ساحل ببینید که با خاک‌های جزیره‌ فرش رنگارنگی را پهن کرده‌اند. در فصل‌هایی از سال در برخی بخش‌های سواحل جزیره، شما می‌توانید انبوه لاک‌پشت‌ها را ببینید. در بخش جنوبی جزیره بلورهای عظیم نمکی و غارهای نمکی وجود دارند که هم‌چون توده‌های برف، سفید و زیبا هستند. زمانی پرتغالی‌هایی هم در این جزیره حضور داشتند، ولی از آن‌ها فقط یک قلعه‌ و توپ جنگی باقی ‌مانده است.

در جنگل‌های حرا، شما انواع پرندگان و درختانی را می‌توانید ببینید که با انعکاس‌شان در آب تصویرهای زیبایی به وجود آورده‌اند.

CAPTCHA Image