10.22081/poopak.2021.70614

بچه‌ها خبر

بچه‌ها خبر

ریحانه عسکری

تأثیر ورزش

دانشمندان می‌گویند ورزش تأثیر زیادی روی مغز انسان دارد و مغز ورزش‌کاران ده‌سال جوان‌تر از بقیه‌ی انسان‌هاست. کسانی که در دوران کودکی مرتب ورزش و از غذاهای سالم استفاده کنند، در بزرگ‌سالی مغز سالم‌تری خواهند داشت و اضطراب‌شان کم‌تر از بقیه است.

چشمان درخشان

جالب است بدانید تمساح مانند گربه، پرده‌ی درخشانی در پشت شبکیه‌ی چشمانش وجود دارد که می‌تواند نور محیط را منعکس کند و در جاهایی که نور کم هست دید بهتری داشته باشد.

تندخوری ممنوع

متخصصان تغذیه می‌گویند افرادی که تند تند غذا می‌خورند زودتر و بیش‌تر چاق می‌شوند. اگر می‌خواهید لاغر بمانید با آرامش غذا بخورید.

وایتکس خطرناک

مخلوط کردن وایتکس با مواد دیگر مانند مایع ظرف‌شویی خیلی خطرناک هست و می‌تواند انسان را مسموم کند و حتی ممکن است باعث مرگ انسان شود.

ظرف‌های وایتکسی را باید با آب خیلی گرم شست، چون تنها راه کامل پاک شدنش همین یک راه است.

بچه‌عقرب‌ها

بچه‌های عقرب‌ها که به دنیا می‌آیند، بدن خیلی نرمی دارند. آن‌ها برای این‌که آسیب نبینند پشت مادرشان سوار می‌شوند تا اسکلت یا بدن‌شان محکم شود. مادر هم مجبور است وزن آن‌ها را تحمل کند.

کارگاه‌های مجازی کانون

همان‌طور که می‌دانید مدتی هست برنامه‌های آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خاطر کرونا تعطیل یا محدود شده است؛ اما کانون به تازگی یک پیام‌رسان داخلی ساخته تا اعضای آن بتوانند باز هم از برنامه‌های آموزشی، ادبی و هنری آن استفاده کنند. برای ثبت‌نام در این پیام‌رسان باید به این نشانی web.kpf.ir مراجعه کنید.

دریای مرده

در فلسطین دریایی به نام بحرالمیت، یعنی دریای مرده وجود دارد. آب این دریا هشت برابر شورتر از آب اقیانوس‌هاست و به همین خاطر هیچ گیاه یا جانوری نمی‌تواند به طور دائمی در آن زندگی کند.

CAPTCHA Image