جشن با طعم گل و لبخند

10.22081/poopak.2020.70725

جشن با طعم گل و لبخند


گزارش

جشن با طعم گل و لبخند

گزارش: سحر شهریاری

اردیبهشت تکه‌ای از بهشت خداست که در ماه‌های فصل بهار می‌درخشد.

یکی از زیبایی‌های اردیبهشت، روز معلم است.

جشن گل و لبخند و خاطره

همه‌ی ما بچه‌ها، معلم‌های خوب، مهربان و صبوری داریم که برای ما خیلی زحمت کشیده‌اند. آن‌قدر زیاد که نمی‌توانیم با دست بشمریم.

با این‌که همه‌ی روزها، روز معلم‌های خوب و دوست‌داشتنی است؛ اما «روز معلم» فرصت خوبی است تا با یک جشن باحال و جالب، یک خاطره‌ی خوب را برای خودمان و معلم عزیزمان رقم بزنیم.

خب، خب، خب!

حالا به نظر شما چه کارهایی می‌تواند به شگفتانه شدن و جالب بودن جشن روز معلم کمک کند؟

اصلاً چه کار کنیم که یک جشن شاد، پرهیجان و به یاد ماندنی داشته باشیم؟

در گزارش این شماره با هم ایده‌های خلاقانه‌ی جشن روز معلم را مرور می‌کنیم...

تزیین کلاس

برای شادی و خوش‌حال کردن معلم خوب‌مان، می‌توانیم کلاس درس مدرسه را با سلیقه‌ی خود تزیین کنیم. برای تزیین کلاس می‌توانیم روی تخته با خط خوش شعر و پیام تبریک بنویسیم، کف کلاس و روی میز معلم گل‌های زیبا و در کشو یا کمد او چند شاخه گل قرار دهیم.

نوشتن نامه و متن ادبی

یکی از ساده‌ترین، اما باارزش‌ترین کارها برای خوش‌حال کردن معلم خوب و مهربان ما، نوشتن نامه و خاطره از زبان خودمان است.

این نامه را باید با خط خودمان بنویسیم و زیبا و مرتب در یک پاکت زیبا قرار بدهیم و تقدیم معلم عزیزمان کنیم. چیزی که ارزش زیادی دارد این است که بسیاری از احساسات خوب را برای معلم مرور می‌کند و باعث می‌شود او خیلی خوش‌حال شده و با انرژیِ بیش‌تر به کارش ادامه بدهد.

یادمان نرود که اسم خودمان و سال تحصیلی‌مان را در نامه بنویسیم که سال‌ها بعد با دیدن این نامه، معلم خوب‌مان یادش بیاید که چه سالی ما شاگردش بوده‌ایم.

کشیدن نقاشی

ما می‌توانیم همه با کمک هم، یک نقاشی زیبا از کلاس و معلم عزیزمان بکشیم و وقتی آماده شد، آن را به معلم عزیزمان هدیه کنیم. یک نقاشی که چند نقاش داشته باشد و یادگاریِ زیبایی شود.

خرید کتاب

درست است که کتاب، یار مهربان همه‌ی ما هست؛ اما باید قبول کنیم کتاب‌ها، نزدیک‌ترین دوست و همراه هر معلم و انسان اهل علم است.

بنابراین ما می‌توانیم برای خوش‌حالی معلم خود به کتاب‌فروشی برویم و از میان موضوعات مورد علاقه‌ی او یک کتاب بخریم، جمله‌ای زیبا در ابتدایش بنویسیم و آن را با شاخه گلی زیبا به معلم عزیزمان تقدیم کنیم.

تشکر با صدای بلند

یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که ما دانش‌آموزان می‌توانیم قدردانی و سپاس‌گزاری خود را نسبت به معلم‌های‌مان نشان بدهیم‌، بیان آن با صدای بلند است.

بچه‌ها می‌توانند یک متن زیبا آماده کنند و هر کدام بایستند و یک جمله‌اش را بخوانند، همین‌طور تا نفر آخر.

آماده کردن یک شعر یا سرود دسته‌جمعی هم می‌تواند خوش‌حالی و زیباییِ جشن روز معلم را کامل کند.

ساخت یک هدیه

هیچ چیزی شبیه یک هدیه‌ی دست‌ساز به معلم‌تان نشان نمی‌دهد چه‌قدر از او سپاس‌گزار هستید. چیزی بسازید که او بتواند از آن با علاقه استفاده کند، مثلاً یک آهن‌ربا برای نصب در نقاط مختلف، یک نشانه‌گذار کتاب و یا هر چیزی که بتواند در کلاس‌هایش از آن استفاده کند.

مسابقه مسابقه!

شما می‌توانید این روز زیبا را با برگزاری بازی و مسابقه برای معلم خوب‌تان و هم کلاسی‌های‌تان هیجان‌انگیزتر کنید. برخی از بازی‌های پیشنهادی می‌توانید این‌ها باشد و یا دیگر بازی‌های ابتکاری که خودتان می‌دانید:

بازی پانتومیم

بازی با صندلی

مسابقه‌ی فوتبال

مسابقه‌ی سبد و توپ

مسابقه‌ی نقاشی با چشم بسته و...

در آخر این‌که،

اگر بتوانید از این برنامه‌ها فیلم بگیرید و بعد آن را در اختیار معلم‌تان قرار بدهید، جشن خاطره‌انگیز شما کامل‌تر و به یاد ماندنی‌تر می‌شود.

CAPTCHA Image