سومین ماه سال

10.22081/poopak.2020.70760

سومین ماه سال


ماه‌ها و اسم‌ها

سومین ماه سال

فاطمه بختیاری

شنبه، سوم خرداد:

سال‌ها پیش مردم خرمشهر و همه‌ی مردم ایران با شجاعت جلوی دشمن ایستادند. از کشور دفاع کردند و نگذاشتند کشور به دست آن‌ها بیفتد. امروز، روز آزادی خرمشهر از دست دشمنان است. روز مقاومت، ایثار و شهادت تا همه‌ی ما بدانیم با تلاش و شجاعت می‌توان بر هر دشمنی پیروز شد. بابا همیشه جمله‌ی معروفی از امام خمینی(ره) می‌گوید: «خرمشهر را خدا آزاد کرد.»

یکشنبه، چهارم خرداد:

خدا را شکر امسال توانستم همه‌ی روزه‌هایم را بگیرم. امروز روز عید سعید فطر است. من وقتی نماز عید خواندم دعایش را زمزمه کردم: «اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکبْرِیاءِ وَ الْعَظِمَة...»

چهارشنبه، چهاردهم خرداد:

از بابا شنیده‌ام امام خمینی(ره) خیلی مهربان بودند و بچه‌ها را خیلی دوست داشتند؛ با آن‌ها بازی می‌کردند و با آن‌ها خوش‌اخلاق بودند. یک سال من و خواهرم زینب رفتیم به مرقد امام(ع) و در مراسم درگذشت ایشان شرکت کردیم.

در همان روز یعنی 14خرداد سال 1368 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انتخاب شدند. ایشان راه امام را ادامه دادند و برای حفظ کشور و انقلاب خیلی زحمت کشیده‌اند.

پنج‌شنبه، پانزدهم خرداد:

امروز یکی از روزهای مهمی است که بابا قصه‌ی آن را برایم گفته‌ است. سال‌ها پیش مردم به رهبری امام خمینی(ره) قیام کردند تا دیگر زیر بار ظلم و ستم نباشند. آن‌ها با شاه ظالم مبارزه کردند تا بالأخره پیروز شدند.

چهارشنبه، بیست‌وهشتم خرداد:

امروز شهادت امام صادق(ع) است. معلم‌ ما می‌گوید امام صادق(ع) در گسترش سخنان پیامبر(ص) و دیگر امامان خیلی تلاش کردند. ایشان شاگردان زیادی را پرورش دادند تا اسلام گسترش پیدا کند.

امام جعفر صادق(ع) فرموده‌اند: «عاقل‌ترین مردم، خوش اخلاق‌ترین آن‌هاست.»(1)

ماه خرداد، روزهای مهم دیگری هم دارد:

یکم خرداد، روز بزرگ‌داشت ملاصدرا.

چهارم خرداد، روز دزفول، روز مقاومت و پایداری.

شانزدهم خرداد، روز جهانی محیط زیست.

بیست‌ویکم خرداد، روز جهانی صنایع دستی.

بیست‌وسوم خرداد، روز جهانی مبارزه با کار کودکان.

بیست‌وپنجم خرداد، روز جهانی اهدای خون.

بیست‌ونهم خرداد، درگذشت دکتر علی شریعتی.

سی‌ویکم خرداد، شهادت دکتر مصطفی چمران.

1. اصول کافی، ج 1، ص 27.

CAPTCHA Image