بچه‌ها خبر

10.22081/poopak.2021.71269

بچه‌ها خبر


بچه‌ها خبر

 

ریحانه عسکری

 

کامل‌ترین غذا

تخم‌مرغ، کامل‌ترین غذای جهان است؛ البته دانشمندان می‌گویند بچه‌ها باید تخم‌مرغ‌های کاملاً پخته شده را بخورند و از خوردن تخم‌مرغ عسلی خودداری کنند.

کینه‌توز نباشید!

نگه داشتن کینه از دیگران بیماری‌های هورمونی را در بدن افزایش می‌دهد و باعث افزایش وزن می‌شود. داشتن کینه و ناراحتی از دیگران موجب بیماری‌های مختلفی می‌شود. پس سعی کنید خطای دیگران را ببخشید تا آرامش بیش‌تری داشته باشید.

ضرری که نور تلفن‌های همراه دارد

دانشمندان متوجه شده‌اند نور صفحه‌ی نمایش تلفن‌های هوشمند باعث افزایش پیری پوست می‌شود. چراغ آبی صفحه‌ی نمایش تلفن‌های همراه به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ می‌کند و به آن آسیب می‌رساند این نور در شب‌ها هم به چشم آسیب می‌رساند.

بزرگ‌ترین و عجیب‌ترین گل دنیا

«گل لاشه» خیلی بزرگ و بدبو است و خیلی کم وجود دارد. طول این گل به سه متر می‌رسد و اکثراً در جنگل‌های سوماترای اندونزی وجود دارد. زنبورها و پروانه‌ها به این گل نزدیک نمی‌شوند. فقط مگس‌ها و سوسک‌ها عاشق این گل هستند و گرده‌های آن را به جای دیگر منتقل می‌کنند.

فواید مطالعه کردن چیست؟

مطالعه باعث احساس خوش‌حالی و کاهش اضطراب و استرش شما می‌شود. به شما کمک می‌کند تا دیگران را بهتر درک کنید. همچنین ماده‌ی خاکستری مغز شما تقویت می‌شود.

اولین حمام

ایرانیان نخستین قوم در جهان هستند که برای شست‌وشو، به ساخت حمام پرداختند.

نمونه‌هایی از حمام در تخت جمشید و همچنین کاخ اشکانیان واقع در سرزمین آشور باستانی کشف شده‌اند.

زنبورهای رباتیک گرده‌افشان

محققان در حال ساخت رباتی هستند که شبیه زنبور است و می‌تواند کارهای زیادی در زمینه‌ی کشاورزی، گرده‌افشانی و آتش‌سوز‌ی‌های بزرگ انجام دهد.

افرادی که خواهر دارند از بقیه شادتر هستند

تحقیقات دانشمندان و روان‌شناسان نشان می‌دهد افرادی که خواهر دارند بیش‌تر از بقیه شاد هستند و حس خوبی در زندگی خود دارند. داشتن خواهر یکی از عوامل مهم در شادیِ خانواده است. داشتن خواهر باعث می‌شود خانواده‌ها رابطه‌ی بهتر و مستحکمی با هم داشته باشند.

CAPTCHA Image