بچه‌ها خبر

10.22081/poopak.2021.71365

بچه‌ها خبر


بچه‌ها خبر

ریحانه عسکری

خنده آسان‌تر از اخم کردن است

انسان برای خندیدن از هفده عضله‌ی صورت و گردن استفاده می‌کند در حالی که برای اخم کردن باید چهل عضله فعالیت کنند تا چهره اخمالو شود؛ اما شما تا می‌توانید شاد باشید و لبخند بزنید. تا زندگی‌تان جذاب و آرام باشد.

درخت افسانه‌ای

درخت بائوباب اسم یک درخت عجیب است که در کشورهای آفریقایی رشد می‌کند. به بائوباب درخت وارونه هم گفته می‌شود؛ چون وقتی برگ‌های آن‌ می‌ریزد شکل جالبی پیدا می‌کند. انگار درخت وارونه روی زمین قرار گرفته و ریشه‌های آن در آسمان است. در فصل بارندگی، تنه‌ی این درخت می‌تواند مقدار زیادی آب جذب کند. عمر بعضی از این درختان به هزار سال می‌رسد.

سرخ‌کردنی‌‌های خوش‌مزه؛ اما پُر ضرر

اگر مواد غذایی به مدت طولانی در روغن سرخ شود در بدن ما مشکل به وجود می‌آورد. به طوری که سلول‌های بدن را پیر و فرسوده می‌کند. برای همین در مصرف مواد غذایی سرخ شده مخصوصاً سیب‌زمینی سرخ شده زیاده‌روی نکنید.

دفترچهی خاطرات و سلامتی

دانشمندان می‌گویند کسانی که دفترچه‌ی خاطرات دارند و روزانه حتی دو- سه جمله در دفترشان می‌نویسند، سیستم ایمنی قوی‌تری نسبت به دیگران دارند؛ زیرا با این کار احساسات خود را بیان می‌کنند و استرس و اضطراب آن‌ها کم‌تر می‌شود. همین‌طور این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا به اشتباهات خود فکر کنند تا دوباره در آینده برای آنان اتفاقی نیفتد.

مورچه‌ها و بیماری‌های واگیردار

مورچه‌ها اگر بفهمند در لانه‌ی آن‌ها بیماری واگیردار وجود دارد فوری نقشه‌ی لانه‌ی خود را تغییر می‌دهند. آن‌ها محل زندگی مورچه‌های کارگر را از ملکه و بچه‌ها جدا می‌کنند؛ سپس لانه‌ی خود را با صمغ درختان و یک ماده‌ی اسیدی که در بدن خود دارند، ضدعفونی می‌کنند.

عینک و کرونا

پژوهشگران می‌گویند افراد عینکی کم‌تر به کرونا مبتلا می‌شوند؛ زیرا آنان کم‌تر به چشم‌شان دست می‌زنند. حتماً شنیده‌اید که کرونا از طریق چشم هم وارد بدن می‌شود. پس لطفاً خیلی مواظب باشید. آفرین به شما!

بالش و گوشی

هرگز تلفن همراه را در هنگام شارژ زیر بالش قرار ندهید. گوشی هنگام شارژ گرم می‌شود. هنگامی که زیر بالش قرار بگیرد گرمای آن زیادتر می‌شود و خدای نکرده باعث آتش‌سوزی می‌شود.

CAPTCHA Image