10.22081/poopak.2021.71622

بچه‌ها خبر

بچه‌ها خبر

زنبور عسل

زنبورهای عسل یکی از آفریده‌های شگفت‌انگیز خدا هستند که به صورت گروهی و با نظم زیادی کارهای خود را انجام می‌دهند و عسل تولید می‌کنند. جالب است بدانید آن‌ها دو معده دارند؛ یکی برای انبار کردن عسل و یکی هم برای غذا.

هزار دندان

تا حالا دندان‌های حلزون‌ها را شمرده‌اید؟  شاید برای برای‌تان عجیب باشد؛ اما این جانواران‌ کوچولو هزاران دندان دارند.

لهجه‌ی اردکی

می‌گویند اردک‌هایی که در مکان‌های مختلف  زندگی می‌کنند مانند انسان، لهجه‌های مختلفی دارند. این‌بار اگر اردکی دیدید با دقت به صدای او گوش بدهید. شاید متوجه بشوید.

سردترین مکان دنیا

روستای اویمیاکن در روسیه سردترین مکان در جهان است. دمای این روستا در زمستان به منفی 50 درجه می‌رسد.

یک ثانیه، یک میلیون

میزان انرژی که خورشید در یک ثانیه تولید می‌کند، برای تولید برق مورد نیاز تمام کشورهای جهان برای مدت یک میلیون سال کافی است. عجیب است، نه؟! راستی که ما چه آفریدگار بزرگ و عزیزی داریم.

مغز پرکار

مغز انسان بیش‌تر از بقیه‌ی اعضای بدن کار می‌کند و بیش از بیست‌درصد از انرژی بدن را هم مصرف می‌کند. شاید باورش برای‌تان سخت باشد؛ اما مغز انسان در هنگام خواب هم کار می‌کند و حتی می‌تواند معادلات سخت ریاضی را حل کند.

سریع‌ترین عضله‌ی بدن

سریع‌ترین عضله‌ی انسان زبان است؛ البته بعضی وقت‌ها هم سرعت زیاد خوب نیست. گاهی حرف زدن با عجله و بدون فکر دردسر درست می‌کند.

قند و نابینایی

هرسال تعداد زیادی از مردم به دلیل بیماری قند و دیابت نابینا می‌شوند. برای همین سعی کنید زیاد از شیرینی و شکلات استفاده نکنید.

ورزش کنید

ورزش و مطالعه از کوچک شدن مغز جلوگیری می‌کنند. اگر مغز کوچک شود، انسان فراموشی یا افسردگی می‌گیرد.

قند خون

کسانی که صبحانه نمی‌خورند مشکلات زیادی پیدا می‌کنند. دانشمندان می‌گویند اگر صبحانه نخورید قند خون‌تان هم پایین می‌آید. آن وقت نمی‌توانید کارهای روزانه‌تان را به خوبی انجام دهید.

CAPTCHA Image