نبرد هور

10.22081/poopak.2021.71626

نبرد هور


معرفی بازی

نبرد هور

هاجر زمانی

استودیو بازی و سرگرمی مهاد یک کار خیلی خوب و جدید انجام داده است. آن‌ها یک بازی با موضوع غواصی در منطقه‌ی هورالعظیم و جزایر مجنون در جنوب غربی کشورمان ساخته‌اند. بازی را هم به 175 شهید غواص تقدیم کرده‌اند که در عملیات کربلای چهار با دستان بسته به شهادت رسیدند و در سال 1394 پیکر پاک‌شان به کشور برگشت.

غواص‌ها در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در علمیات‌ها داشتند. آن‌ها وظیفه‌ی شناسایی منطقه‌ی جنگی را داشتند و هم به عنوان نیروی خط‌شکن، باعث پیروزی در عملیات‌ها می‌شدند. اگر دوست دارید بدانید غواص‌ها از چه وسایلی استفاده می‌کردند و چه‌طور توی آب‌های خروشان و عمیق جلو می‌رفتند، با کمک این بازی می‌توانید آن را تجربه کنید و در یک محیط شبیه‌سازی شده قرار بگیرید.

شما به عنوان غواص باید در طول مسیر رودخانه و نیزار پیش بروید و سنگرها و سلاح‌های دشمن را نابود کنید. شما یک غواص باهوش هستید که در طول شب کار شناسایی را انجام می‌دهید. شناسایی یعنی چه؟ یعنی سنگرها، مواضع، انبارها، دکل‌ها و لوله‌های نفتی دشمن را پیدا می‌کنید. بعد در طول روز سوار بر قایق به آن مکان‌ها می‌روید و مکان‌های شناسایی شده را مُنهدم می‌کنید.

تمام ابزارها و وسایل لازم به خوبی در بازی معرفی می‌شوند. با بعضی از عملیات‌های مهم دفاع مقدس آشنا می‌شوید. همین‌طور با بعضی از شهدای غواص و نقش مهم آن‌ها و توانمندی‌ها و مشکلات بر سر راه آن‌ها.

برای این‌که بازی را به پایان برسانید، باید مواظب باشید توی تله‌های دشمن نیفتید و سربندهای شهدای غواص را در میان نیزار پیدا کنید.

این بازی برای گروه سنی 9 سال به بالا مناسب است.

 

CAPTCHA Image