ورزش

10.22081/poopak.2020.71690

ورزش


ورزش در خانه

ژیلا طاهری

۱‌. راه رفتن خرسی:

برای انجام این تمرین کافیه که خم شوید، دستان خود را روی زمین بگذارید و با وزنی که به روی دست و پا می‌اندازید، راه بروید.

۲. تمرین با مخروط‌های ورزشی

پنج مخروط یا پنج اسباب‌بازی را در منزل در فاصله‌های منظم در یک خط قرار دهید. حالا از یک سمت بازی را شروع کنید و از لابه‌لای مخروط‌ها عبور کنید.

تمرین ابرقهرمان

برای انجام این حرکت به روی شکم بخوابید. دست‌ها را به سمت جلو بکشید. کمی به کمر قوس بدهید و قفسه‌ی سینه، دست‌ها و پاها را از زمین بلند کنید. شبیه به کسی که دارد پرواز می‌کند. بعد از پنج ثانیه به حالت اول برگردید.

۴. راه رفتن خرچنگی

اول روی زمین بنشینید. پاهای خود را خم کنید. طوری که کف پا روی زمین باشد‌. کمی به پشت دراز بکشید و کف دست‌های‌تان را روی زمین بگذارید. سپس در حالی که کف پا و کف دست‌های‌تان روی زمین است پشت خود را از روی زمین بلند کنید و به هر سمتی دوست دارید راه بروید.

۵. وضعیت ستاره‌ی دریایی

این حرکت شبیه به ورزش پروانه است؛ اما به جای این‌که پاهای‌تان را بیش‌تر از عرض شانه باز کنید، اول باید مستقیم به هوا بپرید، ‌بعد که بین زمین و هوا بودید مثل ستاره‌ی دریایی دست‌ها و پاها را باز کنید.

۶. وضعیت درخت

این تمرین باعث تقویت در تمرکز شما می‌شود.

برای انجام این ورزش باید روی یک پا بایستید و پای دیگر را خم کنید و روی ران پا قرار دهید. مراقب باشید که روی زانو نگذارید. سپس دست‌های‌تان را مثل شاخه‌های درخت، رو به آسمان بگیرید.

۷. وضعیت قایق

دو نفری رو به روی هم‌دیگر بنشینید. کف پاهای‌تان را به هم‌دیگر بزنید و تا آن‌جا که قدرت دارید دستان هم‌دیگر را بگیرید و هم‌دیگر را به طرف خود بکشید و با کف پا هم مقاومت کنید.

۸‌. وضعیت کودک

این حرکت باعث استراحت بدن می‌شود. حالت سجده بگیرید و قفسه‌ی سینه را به روی ران‌ها بگذارید سپس دست‌های‌تان را روی زمین و رو به جلو بکشید. پیشانی هم به روی زمین قرار می‌گیرد.

*

لطفاً هر کدام از تمرین‌ها را مدت پنج ثانیه انجام دهید و بعد از هر تمرین پنج ثانیه استراحت کنید.

CAPTCHA Image