بچه‌ها خبر

10.22081/poopak.2021.71992

بچه‌ها خبر


بچه‌ها خبر

ریحانه عسکری

سیب‌زمینی پلاستیکی

یک مبتکر سوئدی از سیب‌زمینی، محصولات پلاستیکی تولید می‌کند. این پلاستیک خوراکی است و پس از مصرف می‌توان آن را در طبیعت رها کرد تا دیگر موجودات آن را بخورند. هم‌چنین می‌توان از آن کود تهیه و یا برای غذای دام از آن استفاده کرد.

خنده

کودکان در روز حدود چهارصد بار می‌خندند؛ اما بعضی از بزرگ‌سالان فقط پانزده بار در روز می‌خندند. شما می‌توانید به بزرگ‌ترها کمک کنید بیش‌تر بخندند.

هویج

هویج به دلیل داشتن ویتامین C و مواد دیگر خاصیت ضدپیری دارد و می‌تواند از چین و چروک پوست جلوگیری کند.

به جای ماهی چه بخوریم

اگر نمی‌توانید ماهی بخورید به جای آن گردو بخورید. میزان امگا13 گردو با ماهی یکی است. امگا3 باعث تقویت استخوان‌ها و افزایش کارایی بدن می‌شود.

کار بیش‌تر، شادی بیش‌تر

مغز انسان از تنبلی خوشش نمی‌آید، به همین خاطر هرچه انسان بیش‌تر کارهای مفید انجام دهد و تنبلی نکند باعث شادی و خوش‌حالی بیش‌تر او می‌شود.

چملی گول

ایران کشور چهار فصل هست و زیبایی‌ها و دیدنی‌های فراوانی دارد. یکی از این زیبایی‌ها چملی گول یا زمین چمن متحرک هست که در شهرستان تکاب قرار دارد. این جزیره‌ی کوچک در درون دریاچه جابه‌جا می‌شود و منظره‌ی زیبایی به وجود می‌آورد.

گاوهای چهار چشم

کشاورزان و دامداران یکی از کشورهای آفریقایی برای جلوگیری از حمله‌ی شیرها به حیوانات خود، بر پشت آن‌ها چشم نقاشی می‌کنند. شیرها که معمولاً از پشت به شکار خود نزدیک می‌شوند، با این ترفند گیج شده و حمله نمی‌کنند.

مسواک مناسب

سعی کنید از مسواک‌هایی که موهای نرم دارند استفاده کنید. این مسواک‌ها راحت خم می‌شوند و زیر لثه‌ها و زوایای دیگر را به راحتی تمیز می‌کنند و به لثه آسیب نمی‌رسانند.

CAPTCHA Image