بچه ها خبر

10.22081/poopak.2022.72502

بچه ها خبر


بچه‌ها خبر

ریحانه عسکری

کابوس شیرین

اگر کابوس زیاد می‌بینید از خوردن مواد قندی و شیرینی و هم‌چنین غذاهای تند در قبل از خواب خودداری کنید! زیرا قند زیاد امواج مغزی کابوس مانند و ترسناک ایجاد می‌کند.

کِرم بامزه

یک کِرم جالب وجود دارد که هرچه را که سر راهش هست می‌بیند و آن‌ را با خودش می‌برد، به همین خاطر قیافه‌اش خیلی جالب و دیدنی می‌شود.

پرواز

پرواز جغدها هیچ‌گونه صدایی ایجاد نمی‌کند؛ حتی وقتی جانورشناسان در اتاقی با چندین میکروفن سعی در ضبط کردن صدای بال‌های این پرنده را داشتند، موفق به ضبط صدای پرواز آن‌ نشدند!

جوش

حرف زدن زیاد با گوشی همراه باعث می‌شود شما در صورت‌تان جوش بزنید. پزشکان می‌گویند چسباندن چانه یا گونه به گوشی موجب گرم شدن پوست و اصطکاک پوست می‌شود. برای همین جوش به وجود می‌آید.

روزهای طولانی زهره

یک روزِ سیاره‌ی زهره یا ونوس مساوی 243 روز در زمین است. سیاره‌ی زهره بسیار آهسته به دور خودش می‌چرخد برای همین روزهایش این‌قدر طولانی می‌شود.

هزارپای غول‌پیکر

به تازگی فسیل یک هزارپای غول‌پیکر و بسیار بزرگ در انگلستان پیدا شده است. طول این هزارپا اندازه‌ی یک ماشین است. دانشمندان می‌گویند این هزارپا میلیون‌ها سال پیش در روی زمین زندگی می‌کرده است.

نقاشی

محققان می‌گویند کسانی که نقاشی می‌کنند، جوان‌تر می‌مانند؛ زیرا نقاشی بخش‌های مختلف مغز را فعال کرده و از پیر شدن مغز و خود انسان جلوگیری می‌کند.

کپک

اگر قسمتی از غذا یا میوه کپک زده بود تمام آن را دور بریزید؛ زیرا بقیه‌ی قسمت‌ها هم هر چند ظاهری سالم داشته باشند، آلوده هستند و می‌توانند باعث مسمومیت و بیماری‌های شدید بشوند.

CAPTCHA Image