شگفتی‌های آفرینش1

10.22081/poopak.2022.72575

شگفتی‌های آفرینش1


شگفتی‌های آفرینش

ریحانه عسکری

درختان خون اژدها

در جزیره سوکوترا در اقیانوس هند گیاهان عجیبی می‌روید «درختان خون اژدها» یکی از عجیب‌ترین گیاهان این جزیره هستند که سایبان آن‌ها شبیه بشقاب پرنده است.

شفق قطبی

یک پدیده‍ی طبیعی دیدنی است که در آن نورهای صورتی، قرمز، سبز و آبی در آسمان شب خودنمایی می‌کنند. این پدیده‌ی عجیب نزدیک به دو قطب جنوب و شمال اتفاق می‌افتد.

ماهی شیشه‌ای

بیش‌تر بدن این ماهی شفاف است. ماهی شیشه‌ای در کشورهای آسیایی به ویژه پاکستان، هند، نپال، بنگلادش، میانمار و تایلند زندگی می‌کنند.

کوه رنگین‌کمان

این کوه زیبا در کشور چین است! که از واکنش شیمیایی آب و اکسیژن با آهن و رسوبات زیرزمینی شکل گرفته است. آب و باد و باران از دیگر عوامل شکل‌گیری این کوه‌ها هستند.

دریاچه‌ی صورتی

دریاچه‌ی مزازیر نزدیک باکو پایتخت آذربایجان است. وجود باکتری‌هایی به نام هالوفیل به این دریاچه‌ی نمک رنگ صورتی می‌دهد. کشور آذربایجان در گذشته قسمتی از کشور بزرگ ایران بوده است.

غار کرم‌های نورانی

غار کرم‌های نورانی یکی از جاذبه‌های دیدنی در جزیره‌ی شمالی نیوزیلند است. میلیون‌ها کرم شب‌تاب به دیوارها و سقف این غار چسبیده‌اند، این موجودات کوچک با انتشار نور آبی خیره‌کننده صحنه‌ای شبیه کهکشان ایجاد می‌کنند. این غار میلیون سال پیش در اثر عبور آب از زیر صخره‌های ماسه سنگی تشکیل شده است.

دریاچهی بی آب

کشور بولیوی یک است دریاچه‌ی نمک دارد که اسمش سالار است. در این دریاچه آبی وجود ندارد؛ اما هنگام بارندگی، سطح نازکی از آب نمک‌زار، خشکی را به زیبایی پوشانده و آسمان را خیلی زیبا روی زمین منعکس می‌کند.

درخت لور

«درخت لور» قدیمی‌ترین درخت جزیره‌ی کیش است که عمر آن بین پانصد تا ششصد سال تخمین زده می‌شود. این درخت در ابتدا یک تنه است؛ اما با رشد، شاخه‌هایش به پایین خم می‌شوند، در زمین فرو می‌روند و تنه‌های جدیدی را تشکیل می‌دهند.

آفتاب‌پرست

آفتاب‌پرست نوعی خزنده است. آفتاب‌پرست موجودی است که می‌تواند فوری رنگ خود را تغییر دهد و با زبان خود حشرات را شکار کند. دید 360 درجه دارد.

اکالیپتوس رنگین‌کمانی

درخت اکالیپتوس رنگین‌کمانی وقتی پوست خود را از دست می‌دهد، رنگ‌های مختلف قرمز، نارنجی، سبز، آبی و بنفش روی آن ظاهر می‌شود. این درخت بومی مناطق گرم‌سیری مانند پاپوآ گینه نو، فیلیپین و اندونزی است.

CAPTCHA Image