بچه ها خبر

10.22081/poopak.2022.72697

بچه ها خبر


بچه‌ها خبر

ریحانه عسکری

ماهی که راه می‌رود

این جانور به «ماهی رونده» معروف است؛ زیرا شبیه به ماهی است که پا دارد؛ اما این موجود یک ماهی نیست، بلکه نوعی سمندر و یکی از جانوران دوزیست کمیاب این دسته است.

آکواریوم طبیعی

آکواریوم طبیعی جزیره‌ی «هنگام» در کشورمان، منطقه‌ای کاملاً طبیعی و آب درون آن کاملاً تمیز است. در این‌جا به دلیل وجود مرجان، آب دریا بسیار شفاف است و جانداران رنگارنگ دریایی به ‌راحتی قابل مشاهده هستند.

گیاهانی که شلیک می‌کنند

برخی از گیاهان دانه‌های خود را به اطراف پرتاب می‌کنند تا به این وسیله‌ دانه‌ها پخش شوند تا از آن‌ها گیاهان جدیدی بروید. جالب است بدانید بعضی از آن‌ها وقتی لمس می‌شوند این کار را انجام می‌دهند تا اگر موجود زنده‌ای از کنار آن‌ها می‌گذرد دانه‌ها را به جاهای مختلف منتقل کنند.

شن‌های سفید

کویر شن‌های سفید در جنوب مکزیک قرار دارد. مواد معدنی در یک دریاچه‌ی فصلی وجود دارد که پس از تبخیر آب و باقی ماندن سنگ‌های گچی باعث سفید دیده شدن این شن‌ها می‌شود.

گربه‌ها را اهلی نکنید

بعضی از آدم‌ها دوست دارند گربه‌ها را در بغل بگیرند و آن‌ها را نوازش کنند؛ اما گفته می‌شود اهلی کردن گربه‌ها باعث می‌شود مغز آن‌ها کوچک‌تر شود.

آبشار عجیب

آبشار «کاترات» که در کشور هند قرار دارد رو به بالا حرکت می‌کند؛ زیرا بادهای بسیار شدیدی که در این منطقه به وجود می‌آید که باعث می‌شود آب‌های این آبشار به سمت بالا فوران کند و روی زمین نریزد.

آسیب‌های موبایل

کودکانی که بیش‌تر از دو ساعت در روز با موبایل بازی می‌کنند و یا تلویزیون تماشا می‌کنند در خطر آسیب مغزی هستند این کار می‌تواند باعث کندی رشد مغزی آنان ‌شود.

قورباغه‌ها

قورباغه‌ها بدون پلک زدن نمی‌توانند غذای خود را ببلعند. آن‌ها از چشم خود کمک می‌گیرند تا غذای خود را قورت دهند.

موش‌های صحرایی

یک موش صحرایی می‌تواند تا هجده دقیقه بدون اکسیژن و ده برابر موش معمولی زندگی ‌کند. این موش با چهار دندانی که دارد می‌تواند یک تونل پنج کیلومتری حفر کند.

CAPTCHA Image