از همین مکان

10.22081/poopak.2022.72714

از همین مکان


تقویم روزها

از همین مکان

سعید عسکری

با اتوبوس به سمت مناطق جنگی دوران دفاع مقدس حرکت کردیم. خیلی دلم می‌خواست از نزدیک آن مناطق را ببینم. برای همین در اردوی راهیان نور ثبت‌نام کردم.

بچه‌ها خیلی هیجان‌زده بودند که می‌توانند به زودی جبهه‌ را از نزدیک ببیند. معلم پرورشی هم همراه ما بود. نزدیک شهر تهران معلم پرورشی گنبد طلایی را نشان داد و از بچه‌ها پرسید: «چه کسی می‌داند که این‌جا کجاست؟»

محسن سریع دستش را بالا برد و گفت: «آقا اجازه! این‌جا مرقد امام خمینی(ره) است.»

معلم پرورشی گفت: «درسته، آفرین! این‌جا مرقد امام خمینی است. به نظر من اردوی راهیان نور از این مکان آغاز می‌شود؛ چون بسیاری از رزمندگان که داوطلبانه به جبهه رفتند به خاطر اعتماد، عشق و علاقه‌ی‌شان به امام خمینی(ره) بود. همان‌طور که می‌دانید وقتی صدام به ما حمله کرد ما تازه انقلاب کرده بودیم و غافلگیر شدیم. اگر امام فرمان بسیج مردم را نمی‌دادند، معلوم نبود چه بلایی بر سر کشور می‌آمد.

برای همین وقتی امام از مردم خواستند از کشورشان دفاع کنند مردم هم با اشتیاق به سوی جبهه رفتند. می‌دانید چرا مردم به حرف رهبرشان گوش کردند و برای دفاع از دین و کشورشان از جان‌شان گذشتند؟

بله، به خاطر این‌که مردم به خوبی امام خمینی را می‌شناختند و می‌دانستند او یک دانشمند بزرگ دینی است که با شجاعت در مقابل ظلم و ستم شاه ایستاده بود و فقط برای خدا و نجات کشور ایران تلاش می‌کند. برای همین مردم او را از صمیم قلب دوست داشتند و زمانی هم که امام به آسمان پر کشیدند مردم زیادی برای خداحافظی با پیکر او به این مکان آمدند و بزرگ‌ترین مراسم تشییع جنازه‌ی تاریخ را انجام دادند؛ یعنی حدود ده‌میلیون نفر برای خاکسپاری‌شان شرکت کردند. خیلی از دشمنان با رفتن امام احساس شادمانی کردند و فکر می‌کردند با رفتن ایشان انقلاب هم تمام می‌شود؛ اما با یاری خدا، مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله خامنه‌ای را به رهبری ایران انتخاب کردند و دشمنان مأیوس شدند. رهبری که مثل امام برای ما عزیز است و حرف‌های او را می‌زند و دلسوز ماست.

CAPTCHA Image