بچه‌ها خبر

10.22081/poopak.2022.72783

بچه‌ها خبر


بچه‌ها خبر

ریحانه عسکری

دندان‌های عجیب

‌عجیب‌ترین دندان‌های جهان را وال آبی دارد. این حیوان بزرگ به جای دندان در دهانش مو دارد. این موها باعث می‌شود هنگامی که وال دهانش را باز می‌کند، غذاهای ریز را جذب ‌کند.

بزرگ‌ترین غار جهان

بزرگ‌ترین غار جهان، غار سون دونگ در ویتنام است که بیش از پنج کیلومتر طول، دویست متر ارتفاع و ۱۵۰ متر عرض دارد و آن‌قدر بزرگ است که در آن درخت می‌روید و حتی ابر تشکیل می‌شود.

چشم بلبلی

آیا می‌دانستید قسمت سیاه لوبیا چشم بلبلی واقعاً برای چشم مفید است! این قسمت سرشار از ویتامین A است که موجب سلامت چشم‌ها می‌شود.

خیابان‌های هوشمند

دانشمندان در بعضی از کشورها خیابان‌هایی ساخته‌اند که وقتی در آن قدم می‌زنید برق تولید می‌شود. این خیابان‌ها، انرژی مکانیکی در هنگام قدم زدن را به انرژی الکتریسیته تبدیل می‌کنند.

کوری محیطی

نگاه کردن به موبایل موقع راه رفتن باعث کوری محیطی می‌شود؛ یعنی شما متوجه اطراف خود نمی‌شوید؛ زیرا مغز نمی‌تواند خوب تمرکز کند؛ و اگر ماشینی در حال نزدیک شدن به شما باشد، نمی‌توانید خطر آن را تشخیص دهید.

مسواک کروکودیل

پلور مصری که به پرنده‌ی کروکودیل هم معروف هست، غذاهای بین دندان‌های کروکودیل را می‌خورد. کروکودیل هم برای تشکر از او رفتار دوستانه‌ای دارد و او را نمی‌خورد.

عقاب تیز پرواز

معمولاً همه‌ی پرندگان هنگام بارش باران به زیر درختان و یا درون لانه‌های‌شان پناه می‌برند؛ اما عقاب با پرواز کردن بر بالای ابرها از بارش باران در امان می‌ماند.

تلسکوپ قوی

تلسکوپ هابل به حدی قدرتمند است که می‌تواند نور یک کرم شب‌تاب را از فاصله‌ی یازده هزار کیلومتری مشاهده کند!

خواب مفید

مناسب‌ترین زمان خواب، ده شب تا شش صبح است. کسانی‌که عادت به خواب دیر وقت دارند، حتی اگر تا ظهر خواب راحت و کافی داشته باشند، باز هم دچار بیماری، چاقی، افسردگی و پیری زودرس می‌شوند. پس شب‌ها زود بخوابید.

CAPTCHA Image