بچه ها خبر

10.22081/poopak.2022.73270

بچه ها خبر


بچه‌ها خبر

ریحانه عسکری

چشم عروسک

گیاه چشم عروسک، میوه‌هایش شبیه کاسه‌ی چشم است. این گیاه جالب، سمی و خطرناک است؛ و اگر کسی آن را بخورد، قلبش از کار می‌افتد.

کفشدوزک

جالب است بدانید کفشدوزک هم نوعی سوسک است؛ اما به خاطر رنگ آن دوست‌ داشتنی ا‌ست.

تنگ ماهی

متخصصان می‌گویند نگه‌داری ماهی در تنگ‌های آب و فضای کوچک باعث می‌شود عمر آن‌ها کوتاه شود؛ زیرا نمی‌توانند اکسیژن کافی مصرف کنند و بینایی آن‌ها نیز دچار مشکل می‌شود.

کاتیدید

یک حشره‌ی وحشتناک و غول‌پیکر به نام «کاتیدید» در مالزی زندگی می‌کند. طول این حشره 25 سانتی‌متر است. این حشره که نوعی جیرجیرک است صدای وحشتناکی هم تولید می‌کند.

لاک‌های خطرناک

استفاده از لاک برای کودکان خیلی خطرناک است. به علت مواد پُر ضرری که در لاک وجود دارد آن‌ها را در آینده دچار بیماری‌های تنفسی و... می‌کند.

پر برف‌ترین روستای جهان

یک روستا به نام «شیر اکاوا» پر برف‌ترین نقطه‌ی جهان است که در آن مردم زندگی می‌کنند. سالانه در این روستا ده‌متر برف می‌بارد.

جهان بیکران

کهکشان راه شیری نزدیک به صدمیلیارد ستاره دارد. یکی از این ستاره‌ها خورشید است. خورشید هم دور کهکشان راه شیری می‌گردد. 250میلیون سال طول می‌کشد تا خورشید و منظومه‌ی شمسی یک بار کامل دور کهکشان راه شیری بچرخند.

شترهای کینه‌ای

شترها و کلاغ‌ها چهره‌ی انسان را تشخیص می‌دهند؛ و اگر از کسی بدشان بیاید در زمان مناسب به آن فرد حمله می‌کنند. مراقب باشید سربه‌سر حیوانات نگذارید.

CAPTCHA Image