بچه ها خبر

10.22081/poopak.2022.73444

بچه ها خبر


بچه‌ها خبر

ریحانه عسکری

میوه‌های انرژی‌بخش

برای این‌که بین روز انرژی‌تان تمام نشود و سر حال بمانید از آلو خشک، زردآلو خشک و یا کشمش استفاده کنید. این میوه‌ها دارای خواص زیادی هستند. اگر به سلامتی خود علاقه‌مند هستید، جای خوردن چیپس و پفک از آن‌ها استفاده کنید.

پیاز نیاز است

پیاز به دلیل داشتن آهک1 دندان‌ها را محکم و استخوان‌ها را قوی می‌کند و برای کودکان مبتلا به نرمی استخوان و سالمندان هم خیلی مفید است. اگر دقت کنید خیلی هم بدبو نیست.

لواشک طبیعی

بچه‌ها لواشک را خیلی دوست دارند. لواشک‌هایی که از میوه‌ها‌ی طبیعی درست می‌شوند برای سلامت گوارش و پوست مفید هستند، البته لواشک‌هایی که دست‌فروش‌ها می‌فروشند ممکن است آلوده باشد.

  1. آهک یک ماده‌ی معدنی است که کاربردهای زیادی دارد.

غذای خنگ‌کننده

برای ساخت سوسیس از نیترات زیاد استفاده می‌کنند. نیترات باعث کندی ذهن می‌شود. برای همین در جهان سوسیس غذایی است که به خنگ‌کننده‌ی کودک معروف است.

 صبحانه یادت نره

دانش‌آموزانی که صبحانه می‌خورند تمرکز و انرژی بیش‌تری دارند و نمرات بهتری هم می‌گیرند؛ اما دانش‌آموزانی که به جای صبحانه از تنقلات رنگی استفاده می‌کنند، دچار مشکلات گوارشی و ضعف جسمی می‌‌شوند.

نام این بیماری‌ها را حفظ کنید

چاقی، مرض قند، پوسیدگی دندان، مشکلات کلیوی، بداخلاقی، مشکل قلبی، از دست دادن حافظه، کم‌آبی بدن، بی‌خوابی، حساسیت و چند تا بیماری ریز و درشت دیگر از ضررهای نوشابه‌های گازدار هستند. پس در خوردن آن زیاده‌روی نکنید.

فست‌فود بخورید

پیتزا و فست‌فود بخورید؛ اما نه در مغازه‌های پیتزافروشی، بلکه شما می‌توانید به همراه خانواده‌ی خود یک پیتزای سالم و مقوی با مواد اولیه‌ی تازه درست کنید.

میوه و سبزیجات

خوردن میوه و سبزیجات برای بدن خیلی مفید است و بدن به آن‌ها نیاز دارد. یادتان نرود در روز حتماً از میوه و سبزیجات استفاده کنید.

CAPTCHA Image