10.22081/poopak.2023.73824

بچه ها خبر

بچه‌ها خبر

 

کاکتوس‌های غول‌پیکر

 بزرگ‌ترین گل کاکتوسی که دیده‌اید چه اندازه بوده؟ شاید فکر کنید همه‌ی گل‌های کاکتوس کوچک هستند؛ اما در مکزیک نوعی کاکتوس می‌روید که اندازه‌ی آن تا بیست متر هم می‌رسد و دوازده تُن وزن هم دارد.

 معماری شگفت‌انگیز

شاپرک‌های کرم کیسه‌ای، در مرحله‌ای که کرم هستند، تکه چوب‌هایی با اندازه‌های مختلف را جمع کرده و با آن خانه‌های زیبایی می‌سازند. معماری آن‌ها واقعاً شگفت‌انگیز است.

عنکبوت‌ها دو نوع تار می‌تنند؛ تارهای چسبناک و تار خشک و نرم. آن‌ها طعمه‌ی خود را به کمک تارهای چسبنده به دام می‌اندازند. عنکبوت‌ها می‌توانند حشرات را به دام بیندازند؛ اما خودشان در تاری که تنیده‌اند، گرفتار نمی‌شوند.

وقتی که عنکبوت روی تار خود حرکت می‌کند، فقط از روی تارهای خشک و نرم می‌گذرد برای همین پاهایش به تار نمی‌چسبد.

کوسه‌های نازنین

در سراسر جهان مردم از کوسه‌ها وحشت دارند؛ اما جالب است بدانید که این موجودات زیبا کم‌تر از ده نفر را در سال می‌کشند؛ اما انسان‌ها در سال نزدیک به صد میلیون کوسه را از بین می‌برند.

رنگین‌کمان

رنگین‌کمان در اصل دایره‌ای کامل است، ولى از روى زمین به شکل کمان دیده مى‌شود. از روى یک هواپیما مى‌شود رنگین‌کمان را به شکل دایره دید!

مهم‌ترین وعده‌ی غذایی

دانشمندان می‌گویند صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی است؛ چون قدرت حافظه را تقویت می‌کند، تمرکز و یادگیری را افزایش می‌دهد و از بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند.

بزرگ‌ترین کشتی دنیا

در این کشتی بزرگ چهار استخر شنا، زمین‌های والبیال و بستکبال و حتی زمین گلف وجود دارد. همچنین برای علاقه‌مندان به هنر هم یک سالن تئاتر ساخته‌اند که 1300 نفر گنجایش دارد.

خارگیل

نه اشتباه نوشته نشده، خارگیل درست هست. این میوه شبیه نارگیل است؛ اما پوسته‌ی آن تیغ دارد. این میوه با این شکل عجیب و بوی تندش به خاطر خواص دارویی آن علاقه‌مندان زیادی دارد. 

 بدون جاذبه

تنها مکانی در جهان که در آن‌جا جاذبه کار نمی‌کند، تپه‌های مغناطیسی منطقه‌ی نیوبرانزویک کاناداست! اگر در این تپه‌ها ماشین را در شیب و بدون ترمز دستی رها کنید، ماشین تکان نمی‌خورد.

CAPTCHA Image