خبر

10.22081/poopak.2023.73913

خبر


 

بچه‌ها خبر

جنگل آمازون

جنگل آمازون، بزرگ‌ترین جنگل بارانی جهان است که میان نه کشور تقسیم شده است. بزرگ‌ترین رودخانه هم از این جنگل می‌گذرد. این جنگل یکی از عجیب‌ترین جنگل‌های جهان به شمار می‌رود. در این جنگل انواع گیاهان، درختان و حیوانات مختلف و عجیب مانند مارهای نه متری و عنکبوت‌های غول‌پیکر زندگی می‌کنند. هم‌چنین مردمان بومی این جنگل به دور از زندگی شهری و مانند انسان‌های نخستین زندگی می‌کنند. این جنگل نقش زیادی در پاکی هوای زمین دارد.

سنگ‌های زنده

در یکی از روستاهای رومانی سنگ‌هایی عجیب وجود دارد که با باراش باران رشد می‌کنند. این سنگ‌های شگفت‌انگیز انسان‌ها و دانشمندان زیادی را به خود جذب کرده است. دانشمندان می‌گویند این سنگ‌ها شش میلیون سال پیش بر اثر زمین لرزه‌های بسیار شدید وارد سطح زمین شده‌اند و پیش از آن در لایه‌های زیر زمین زندگی می‌کرده‌اند. برخی از این سنگ‌ها از شش تا ده متر طول دارند.

 درخت

*انسان‌ها روزانه تعداد زیادی درخت را نابود می‌کنند و برای کاشت درختان جدید هم تلاش زیادی نمی‌کنند. شاید باورش سخت باشد؛ اما روزانه فقط  27 هزار درخت قطع می‌‌شوند تا با آن دستمال توالت بسازند!

گوزن شاخ چنگالی

گوزن شاخ چنگالی آنتلوپ، قدرت دید عجیبی دارد! او می‌تواند در یک شب روشن و بدون گرفتگی حلقه‌های اطراف سیاره‌ی زحل را ببیند! جالب است بدانید فاصله‌ی زمین تا زحل000000 ۱،۲۷۵ کیلومتر است. این گوزن هم‌چنین می‌تواند با سرعت 88 کیلومتر در ساعت بدود.

گیاهان نورانی

گیاهان هر بار که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند از خود نور منعکس می‌کنند؛ اما چشم انسان قادر به دیدن آن نیست. تصاویر انعکاس نور گیاهان با استفاده از دوربین‌های مخصوص دیده می‌شود.

عدس پلوی  شگفت‌انگیز

خوردن غذای ساده‌ی عدس پلو می‌تواند میکروب‌های چسبنده‌ی دهان و دندان را از بین ببرد و ریشه‌ی دندان را تقویت کند. هم‌چنین عدس نقش مهمی در رفع مشکل کم‌خونی دارد.

خوابیدن در روشنایی

خوابیدن در زیر نور برای انسان مضر است. دانشمندان می‌گویند کسانی که شب با چراغ روشن می‌خوابند وقتی بیدار می‌شوند بداخلاقی و افسردگی به سراغ آن‌ها می‌آید. هم‌چنین این کار باعث می‌شود حافظه‌ی انسان ضعیف شود.

اختاپوس‌های باهوش

اختاپوس‌ها بسیار باهوش هستند. زمانی که این حیوان‌ها در جایی اسیر باشند و نتوانند فعالیتی انجام دهند، ممکن است به خاطر بی‌حوصلگی تلف شوند، به همین دلیل به آن‌ها پازل یا مکعب‌های روبیک می‌دهند تا مشغول شوند.

عسل‌های رنگی

بعضی از زنبورداران فرانسوی متوجه شدند که عسل‌های‌شان به رنگ‌های مختلف درآمده است. بعد از مدتی تحقیق فهمیدند با باراش باران زنبور‌ها به یک کارخانه‌ی شکلات‌سازی رفت و آمد می‌کنند. هم‌چنین مشخص شد این کارخانه برای ساختن شکلات، بیش از حد از رنگ‌های خوراکی استفاده می‌کند.

CAPTCHA Image