بچه ها خبر

10.22081/poopak.2023.74259

بچه ها خبر


بچه‌ها خبر

روز طولانی زهره

یک روز سیاره‌ی زهره بلندتر از یک سال آن است.  حدود ۲۴۳ روز طول می‌کشد تا سیاره‌ی زهره یک بار به دور خودش بچرخد در حالی که یک بار گردش آن به دور خورشید تنها ۲۲۵ روز طول می‌کشد!

دوربین‌های باهوش

دوربین‌هایی ساخته شده‌اند که می‌توانند در شب هم عکس رنگی و با کیفیت بگیرند. این دوربین‌ها ابتدا با حس‌گرهای مادون قرمز عکس می‌گیرند و بعد با کمک هوش مصنوعی آن‌ها را به شکلی رنگ می‌کنند که انگار در روز روشن عکس گرفته‌اید.

چیپس نابودگر

بعد از خوردن چیپس حتماً دهان‌تان را بشویید؛ زیرا وقتی چیپس با بزاق دهان مخلوط می‌شود تبدیل به ماده‌ی مخصوصی به نام گلوکز می‌شود. گلوکز باعث پوسیدگی دندان می‌شود.

آتشفشان نه آبفشان

همان‌طور که می‌دانید در بعضی از قسمت‌های زمین آتشفشان‌هایی هستند که گدازه‌های آتش از دل آن بیرون می‌آید؛ اما پدیده‌ای هم به نام آبفشان وجود دارد که آب داغ را به بیرون پرتاب می‌کند. این پدیده هم زیبا هست هم خطرناک.

مغز یا بدن

شاید فکر کنید با ورزش کردن فقط بدن‌تان قوی و سرحال می‌شود؛ اما محققان می‌گویند ورزش ابتدا روی مغز تأثیر خوبی می‌گذارد. مغز ورزش‌کاران حدود ده سال از بقیه‌ی افراد سالم‌تر و جوان‌تر است.

درخت‌های نفتی

برخی از دانشمندان می‌گویند در استان سیستان و بلوچستان درختانی وجود دارد که می‌توانند تبدیل به نفت شوند.

خواب خوب

مناسب‌ترین زمان برای خوابیدن ساعت ده شب تا شش صبح است. اگر تا دیر وقت بیدار باشید و روز بعد تا ظهر هم بخوابید کمبود خواب شما جبران نمی‌شود. دیر خوابیدن موجب بیماری‌هایی مانند چاقی، افسردگی و پیری زودرس می‌شود.

زباله‌های فضایی

انسان‌ها موجودات عجیبی هستند. آن‌ها نه تنها زمین و دریا را با کارهای خودشان آلوده کرده‌اند، بلکه فضا را هم با زباله‌های خود پر کرده‌اند. قطعات ماهواره‌های قدیمی در مدار زمین رها شده‌اند؛ و اگر فکری به حال آن نکنند تا سالیان طولانی بر مدار زمین می‌چرخند و می‌توانند فضا را ناامن و آلوده کنند.

CAPTCHA Image