بچه‌ها خبر

10.22081/poopak.2023.74436

بچه‌ها خبر

کلیدواژه‌ها


بچه‌ها خبر

فاطمه غلامی

فلامینگو

حتماً شما هم تصویر فلامینگوها را دیده‌اید که روی یک پا ایستاده‌اند. دانشمندان می‌گویند فلامینگوها برای این‌که گرمای بدن خود را از دست ندهند، روی یکی از پاهای خود می‌ایستند. جالب است بدانید آن‌ها برای ایستادن طولانی روی یک پای خود که نازک هم هست هیچ مشکلی ندارند.

بستنی‌های آب نشدنی

بعضی از شرکت‌های بستنی‌سازی دنبال تولید بستنی‌هایی هستند که دیرتر آب شوند. به تازگی یک شرکت با استفاده از مواد طبیعی توت‌فرنگی بستنی‌هایی تولید می‌کند که در روزهای گرم سال هم به کندی آب می‌شود.

پرنده‌ی شگفت‌انگیز

در طبیعت موجودات و پرندگان شگفت‌انگیزی دیده می‌شوند. یکی از آن‌ها پرنده‌ی کوچک و کمیابی هست که در یک دقیقه می‌تواند 62 بار رنگ خود را تغییر دهد.

عجله نکنید

متخصصین تغذیه می‌گویند افرادی که غذای خود را با عجله می‌خورند، زودتر و بیش‌تر از دیگران چاق می‌شوند. غذا خوردن با عجله و نجویدن آن مشکلات زیادی را برای بدن به‌وجود می‌آورد.

کروکودیل‌های با حوصله

کروکودیل‌ها می‌توانند هنگام کمین برای شکار، نفس خود را تا دو ساعت در زیر آب نگه دارند. جالب این‌که هنگامی که فقط چشم‌های‌شان بالای آب دیده می‌شود آن‌ها شناور نیستند؛ بلکه ایستاده‌اند!

کشور بدون مورچه

در کشور ایسلند مورچه وجود ندارد. هنوز هیچ دلیل علمی برای آن پیدا نشده است. البته می‌گویند شاید یکی از دلایل آن سرمای این کشور باشد.

صبحانه شیرکاکائو نخورید

شیر، غذای بسیار مفید و مقوی‌ای است و همه‌ی افراد مخصوصاً کودکان باید از آن استفاده کنند؛ اما هنگامی که شیر با کاکائو مخلوط می‌شود باعث از بین رفتن مواد مغذیِ آن می‌شود. همچنین می‌تواند بعضی از کودکان را پرخاشگر و عصبی کند. برای همین بهتر است در وعده‌ی صبحانه شیرکاکائو نخورید.

آتشفشان

یک کوه آتشفشان می‌تواند ذرات ریز و گردوغبار را تا ارتفاع ۵۰ کیلوکتری به فضای اطراف پرتاب کند. برای همین وقتی یک آتشفشان فعال می‌شود مردمی که در نزدیکی آن زندگی می‌کنند به سرعت از آن‌جا دور می‌شوند تا از خطر در امان بمانند.

CAPTCHA Image