پروفسور سارا

10.22081/poopak.2023.74437

پروفسور سارا

کلیدواژه‌ها


آینه‌ها

پروفسور سارا

حانیه اکبرنیا

سارا تمام عروسک‌‌هایش را به ردیف خوابانده بود و با گوشیِ اسباب‌بازی‌اش، عروسک‌هایش را معاینه می‌کرد و به آن‌ها آمپول می‌زد. از وقتی دایی علی برای تولدش وسایل اسباب‌بازی دکتری گرفته برای خودش خانم‌دکتر خانه شده بود.

 سرگرم بازی بود که بابا وارد اتاقش شد. در زد و گفت:

- تق تق تق! خانم دکتر به دادم برسین! آخ سرم! وای سرم! 

بعد هم رفت و کنار عروسک‌ها دراز کشید: «آخ سرم! خانم‌دکتر! سرم درد می‌کنه.»

سارا عینک پلاستیکی روی چشمش را درست کرد و گفت: «اول باید معاینه‌ات کنم.» سپس گوشی اسباب بازی‌اش را روی قلب پدرش گذاشت.

- خانم‌دکتر یک سؤال! شما دکتر چی هستی؟ 

- دکتر سر هستم.

بابا لبخندی زد و گفت: «دکترِ سر نه عزیزم. دکتر مغز و اعصاب. ان‌شاءالله دخترم بعد از پروفسور سمیعی، بهترین دکتر مغز جهان می‌شه.»

- پروسُفر یعنی چی؟ پرسُفر سمیعی دیگه کیه؟

پدر که خنده‌اش گرفته بود، گفت: «پروفسور، نه پرسفر. به کسی که خیلی چیزی بدونه می‌گن پروفسور عزیزم. دکتر سمیعی هم یکی از بزرگ‌ترین و بهترین جراح‌های مغز و اعصاب دنیاست. عمل‌های جراحی سختی انجام می‌ده. کلی پزشک ایرانی و خارجی شاگردش بودن و خیلی چیزا بهشون یاد داده و کلی جایزه و مدال گرفته.»

سارا گفت: «پس منم می‌خوام پرو‌سفر مغز بشم.»

پدر گفت: «پس باید حسابی درس بخونی و نمره‌های خوب بگیری. مطمئنم اگر تلاش کنی به همه‌ی آرزوهات می‌رسی. پروفسور سمیعی هم از بچگی آرزوش بوده جراح مغز بشه و به آرزوش هم رسیده.» 

سارا آمپول را در دستش گرفت و به دست پدرش زد و گفت: «این آمپولو بزنم سردردت خوب می‌شه.»

*

پروفسور مجید سمیعی در سال 1316 در شهر تهران متولد شد. او پزشک و جراح مغز و اعصاب ایرانی است. در حال حاضر ریاست بیمارستان خصوصی «علوم عصبی هانوفر» در آلمان را به عهده دارد که خود بنیانگذار آن بوده است. او در جهان به عنوان ابداع کننده و پایه‌گذار روش جدید جراحی جمجمه شناخته می‌شود. زندگی این دانشمند بزرگ ایرانی سرشار از افتخارات ملی و بین المللی است؛ از جمله، دریافت جایزه‌ی بهترین جراح مغز و اعصاب جهان در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ از سوی فدراسیون جهانی جوامع جراحی مغز است. پروفسور سمیعی همچنین برنده‌ی جایزه‌ی حلقه لایبنیتز هانوفر در سال ۲۰۱۳ بوده است.

CAPTCHA Image