بچه ها خبر

10.22081/poopak.2023.74486

بچه ها خبر

کلیدواژه‌ها


بچه‌ها خبر

فاطمه غلامی 

تشکوه

«تشکوه» یا «کوه آتشین»، یکی از مناطق شگفت‌انگیز ایران در شهر رامهرمز است. این کوه‌ها در شب شعله‌ور می‌شوند و آن منطقه را بسیار زیبا و دیدنی می‌کنند. کارشناسان، دلیل شعله‌ور شدن آتش در این منطقه را وجود گوگرد و بیرون آمدن گازهای طبیعی از عمق زمین می‌دانند.

پنجره‌های آبی

آیا می‌دانید چرا پنجره‌ها در روستاهای کویری به رنگ آبی هستند؟!

در این روستاها برای در امان ماندن از عقرب‌ها، پنجره‌ها را آبی می‌کنند؛ زیرا عقرب‌ها رنگ آبی را قرمز می‌بینند و فکر می‌کنند آتش است و از آن دوری می‌کنند.

سریع‌ترین حشره

سنجاقک‌ها، سریع‌ترین حشرات هستند که سرعت آن‌ها به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

آدامس‌های لاستیکی

در تولید آدامس‌ها از نوعی پلاستیک استفاده می‌شود. برای همین هضم آدامس خیلی سخت است. جالب است بدانید این لاستیک در ساخت توپ بسکتبال هم به کار برده می‌شود.

پلک زدن

ماهیچه‌ی چشم که باعث پلک زدن هم می‌شود، سریع‌ترین ماهیچه‌ی بدن است. چشم به کمک این  ماهیچه در هر ثانیه 5 بار پلک می‌زند؛ و اگر جسمی به چشم نزدیک شود این ماهیچه چشم‌ها را در کم‌تر از 100 میلی ثانیه می‌بندد. هر انسان در طول روز پانزده هزار بار پلک می‌زند.

 

مواد غذایی‌ای که هوش را کم می‌کنند

مواد غذایی در سلامتی جسمی و روحی انسان تاثیر دارند. مثلاً مصرف زیاد بعضی از مواد غذایی هوش آدم را کم می‌کند. غذاهایی مانند: شیرینی زیاد، نمک، شکر، چیپس، پفک، سوسیس، کالباس، سیب زمینی سرخ کرده، پنیر بدون گردو و...

مگس غواص

این نوع مگس پوستی دارد که هوای زیادی ذخیره می‌کند و هنگامی که می‌خواهد شیرجه برود لباسی از هوا دورش ایجاد می‌شود تا بتواند جلبک‌های دریایی را در آب‌های شور بخورد.

به تعداد ستاره‌ها

تعداد ستاره‌ها به قدری زیاد است که اگر فقط ستارگان قابل مشاهده را بین انسان‌ها تقسیم کنند به هر نفر 140 تریلیون ستاره می‌رسد.

زنبور سفال‌گر

زنبور سفال‌گر نوعی زنبور است که آشیانه‌ی خود را با گِل می‌سازد.

 

CAPTCHA Image